مشکلات تعدادی از روستاهای شهرستان اندیکا بررسی شد

عصر مسجدسلیمان // مهندس علی عسگر ظاهری نماینده مردم شهرستانهای مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی بهمراه فرماندار اندیکا و برخی مدیران دستگاههای اجرایی ضمن بازدید از روستاهای پرخدیجه، اسلام آباد ،کوشک ...

عصر مسجدسلیمان // مهندس علی عسگر ظاهری نماینده مردم شهرستانهای مسجدسلیمان ، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی بهمراه فرماندار اندیکا و برخی مدیران دستگاههای اجرایی ضمن بازدید از روستاهای پرخدیجه، اسلام آباد ،کوشک، تلخاب و شهرک میثم ، با اهالی این روستاها دیدار و به بررسی مشکلات آنان پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این بازدیدها اهالی این مناطق به بیان مشکلات و مطالبات روستاها توسط اعضای شوراهای اسلامی ومردم پرداختند که عدم شبکه آبرسانی مناسب و تامین آب شرب مورد نیاز ساکنین،، نبود شبکه گازرسانی ، عدم پوشش اینترنت مناسب، بیکاری جوانان با وجود دو سد شهید عباسپور و گدار، عدم روشنایی معابر مهمترین موارد مطروحه بود که تصمیمات لازم در این ارتباط اتخاذ شد.

علی خدری فرماندار شهرستان اندیکا در جمع اهالی روستای اسلام آباد عنوان کرد : متاسفانه جوامع ما سالهاست درگیر نگاههای سیاسی و قومیتی شده اند که عامل عقب ماندگی و پسرفت این جوامع همین موضوع است. روستای اسلام آباد یکی از روستاهایی است که با اهدا شهیدان بسیاری دین خود را به انقلاب اسلامی ادا نموده است که این موضوع نشان دهنده بعد بالای فرهنگی اهالی این روستا میباشد.

وی ادامه داد : در بحث اشتغال تعدادی نیرو ظرف روزهای گذشته در سد شهید عباسپور ، قطعا اولویت با نیروهای بومی شهرستان است که در این خصوص اقدامات لازم طی روزهای آینده انجام خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اندیکا تصریح کرد : روستای اسلام آباد بیشترین سرانه ارزش افزوده را در شهرستان اندیکا دارد که دهیار موظف است از این اعتبارات با مصوبات شورا ، جهت بهسازی، روشنایی، عمران و آبادانی و… روستا استفاده نماید‌

در ادامه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان ، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : با بررسی شاخص های توسعه چهار شهرستان حوزه انتخابیه متوجه میشویم چهل سال از استان خوزستان عقب هستیم. ۲۳ سال پیش مقام معظم رهبری طی طرح ۵۵۰ هکتاری دستور برداشت آب از سدهای مجاور را به منظور استفاده در اراضی کشاورزی صادر نمود اما ۲۲سال طول کشید تا مجوز برداشت آب صادر شود که در این خصوص کار مطالعات خاک این اراضی در زمینه تامین آب به دو شرکت مهندسین مشاور شاراب و مهاب قدس با اعتبار بالغ بر ۴میلیارد تومان واگذار شد. همچنین مجوز برداشت از روان آب ها را نیز اخذ نمودیم که تنها حوزه در استان خوزستان در این زمینه بوده ایم.

وی ادامه داد : ۵۳ سال پیش در کل کشور گازرسانی به شهرها و روستاها آغاز شد که در طی این مدت بسیاری از مناطق شهرستان اندیکا از این نعمت بی بهره بوده اند اما با پیگیری های صورت گرفته و با اخذ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ، عملیات اجرایی گازرسانی به مناطق مختلف شهرستان در قالب ۴پروژه به طول ۹۲ کیلومتر آغاز شد که تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود : در حوزه انتخابیه ۶۱٪ مدارس دچار فرسودگی هستند که تقریبا ۴۵ سال از استان خوزستان عقب هستیم لذا با رایزنی های مختلف و دعوت از وزرای دولت ، استاندار و سایر مسئولین متولی به شهرستان سعی کردیم نگاهشان را به مشکلات چهار شهرستان حوزه انتخابیه تغییر دهیم به طوریکه تا امروز ۳۷ مدرسه در شهرستان اندیکا ساخته شده است و ۵۰ مدرسه دیگر طی برنامه تدوین شده احداث خواهند شد.

وی ادامه داد : در آغاز دوره نمایندگی بنده تنها ۱۵۰ متر مکعب حق برداشت آب شرب از سد شهید عباسپور داشتیم اما در حال حاضر حق برداشت آب از سد به ۴۸۰ مترمکعب رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : ۵ میلیارد تومان اعتبار از سازمان توانیر کشور جهت تامین روشنایی و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای رفع مشکلات برق حوزه انتخابیه اخذ شد که در این ارتباط انتظار میرود دستگاههای مربوطه هر چه زودتر جهت رفع این معضلات در روستاها، اقدامات لازم را انجام دهند.

مهندس ظاهری افزود : در ابتدای دوره خدمتگزاری بنده میزان آنتن دهی تلفن و اینترنت در شهرستان اندیکا، ۲۸٪ بوده است که این آمار در سطح استان ۸۰٪بوده است اما خوشبختانه این میزان در شهرستان اندیکا تا بهمن ماه امسال به بیش از ۹۵٪ خواهد رسید که در این ارتباط ۱۳۳ سایت روستایی ، به همراه اول تبدیل شدند و دهها دکل نصب شد.

نماینده مردم شهرستانهای مسجدسلیمان ،اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص مبحث اشتغال نیز بیان نمود : از فرماندار شهرستان و مدیرعامل سد شهید عباسپور می خواهم با برگزاری جلسه و تشکیل کارگروهی درصدد رفع این مشکل برآیند تا از افراد بومی جهت استخدام در سد شهید عباسپور استفاده شود.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: