همایش تجلیل از فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و آئین رونمایی از کتاب های پای پل سابله و خورشید دهلاویه در مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // همایش تجلیل از فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وهمچنین آئین رونمایی از کتاب های پای پل سابله و خورشید دهلاویه در مسجدسلیمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری ، ...

عصر مسجدسلیمان // همایش تجلیل از فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وهمچنین آئین رونمایی از کتاب های پای پل سابله و خورشید دهلاویه در مسجدسلیمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری ،سردار علیپور مسئول حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس خوزستان؛ سردار کریم پور از سرداران هشت سال دفاع مقدس ؛ حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین نظامی و انتظامی ؛ رزمندگان ،ایثارکران ؛ جانبازان و خانواده معظم شهدا ؛ مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم امروز یکشنبه ۷مهرماه در سالن اجتماعات فجر باشگاه مرکزی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در این همایش اظهار داشت: امروز مجاهدین حزب الله لبنان از بسیج سربلند حضرت روح الله در سراسر عالم پیروی می کنند،و رزمندگان دلیر ما هشت سال جانانه از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کردند امروز دولت های غربی و ارتجاعی منطقه و مزدوران آمریکا در محاصر امت حزب الله هستند .

وی افزود: مقام معظم رهبری با اقتدار و آگاهی از اسلام و تسلط بر معادلات پیچیده سیاسی دنیا به عنوان یک پیشوای مقتدر؛ نیروهای تحت امر خود را بسیج کرده است و توانستند معادلات امنیتی دنیا را تخریب کنند ما مفتخریم که تربیت یافتگان سیره حضرت روح الله و سید علی خامنه ای هستیم.

حجتی نیا گفت: همه ما مفتخرانه می بایست هفته دفاع مقدس که یاداور رشادت های ملت مظلوم وایران شجاع اسلامی است را گرامی بداریم ودر برابر این شهدا گرانقدر سرتعظیم فرود می آوریم.

وی بیان کرد: سردار کریم پور قبل از انقلاب مبارز بود با اینکه خودشان از نظر مادی وضعیت خوبی نداشت ولی کاستهای(نوارهای) سخنرانی های امام را تهیه می کرد و خانه به خانه محله به محله بین جوانان تقسیم می کرد.

حیدرحجتی نیا رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: سردار کریم پور در دوران قبل از انقلاب در مبارزه با ساواک و فعالیت های انقلابی سهم بسزایی داشتند درابتدای انقلاب نیز در ساماندهی سپاه ؛ بسیج مسجدسلیمان این مرد نامی بختیاری تلاش های وافری نمودند.

وی گفت: در اوایل دفاع مقدس تعداد اندکی از نیروها به فرماندهی سردار کریم پور گردان حضرت سلمان راتشکیل و به مناطق جنگی اعزام شدند در کردستان مقطعی در خدمت این فرمانده عزیز بودیم هرکدام از این رزمندگان دچار حادثه می شد این دلاور مانند یک شیر به رزمندگان دلداری می داد .

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان تصریح کرد: این عزت وافتخار ما است که هزاروصد شهید را تقدیم اسلام کردیم چهل سال در تحریم و تنگناهای اقتصادی قرار گرفتیم اما به فضل پروردگار با پایبندی به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و این شهدای عزیز کشور ما امروز ایالات متحده و دولت های شرق وغرب را به خواری کشانده است سربلندی وشجاعت مسلمانان در یمن و سوریه رعشه بر اندام غرب انداخته است و همه این پیروزی ها را مدیون خون های پاک این شهدای گرانقدر هستیم.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان مطرح کرد: اشخاصی چون حاج آقای امینی به عنوان یک چهره شاخص فرهنگی که در منصب امام جمعه نیز هستند خدمات قابل توجهی در برجسته کردن فرهنگ و مذهب و شناسایی قوم بختیاری ارائه کردند و جا دارد از زحمات وی تشکر و قدردانی کنیم.

در ادامه سردار علی پور مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس در مسجدسلیمان افتاد که شاید در کم ترین شهر رخ داده باشد در آن دوران مسجدسلیمان را به عنوان یکی از شهرهای مرزی می پنداشتند در مسجدسلیمان بحث های خیابانی از جنس نفاق ؛ کمونیست از جنس فرهنگ وارداتی غربی به ما تحمیل می شد و می گفتند حق اعتراض ندارید اماهمین مسجدسلیمان مانند دیگر نقاط کشور پای کار آمدند و همه پستی و رذیلت ها را کنار زدند.

سردار علی پور افزود: همین رزمندگان و ایثارگران وقتی بحث تجزیه ایران و شهرهای دیگر اتفاق افتاد وارد میدان مبارزه شدند و زمانی که جنگ در خوزستان شروع شد شهید زمان محمودی ،سردار کریم پور در سوسنگرد وهویزه شاید جز اولین نیروهای بودند که وارد جنگ شدند.

وی یادآور شد : سردار کریم پور هنوز در حال وهوای سال ۵۹ و ۶۰ زندگی می کند شهید زنده ای که باید با افتخار از وی نام برد.

سردار علی پور مطرح کرد: سال ۵۹ وقتی که وارد مجموعه پل سابله شدند بدون امکانات اما با درایت فرماندهی می کردند اخلاق خوب وی که همه این کمبود ها را پوشش می داد .

وی خاطر نشان کرد: مسجدسلیمان عقبه ای با افتخار در دوران دفاع مقدس دارد هراستانی آرزو می کند این افتخاررا به خودش نسبت دهد مردم مسجدسلیمان خاطرات زیادی از موشک باران دارند این شهرستان در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه داشت و هم اکنون نیز باعث افتخار است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد”: مسجدسلیمان نویسندگان و مجموعه فرهنگی و مدیریتی خوبی دارد و این مجموعه که در واقع یک مجموعه هم افزاست و باید این هم افزایی را بین مردم ؛ دانشگاهیان و فرهیختگان ببریم از این شهر بیشتر بنویسیم.

وی تاکید کرد: امام جمعه محترم به عنوان یک نیروی موثر فرهنگی این شهرستان بسیاری از موضوعات را ویژه پیگیری می کنند و هدفشان نیز این است که واقعیت های دوران دفاع مقدس که امروز به عنوان مسیر راه روشن در عراق ؛ سوریه و بحرین که دیگر کشورهایی که آرزو می کنند فرهنگ دفاع مقدس را به فرهنگی تبدیل کنند که پوزه استکبار را به خاک بمالند قرار گرفته است .

سردار علی پور عنوان کرد: سه مطلب بسیار مهم یعنی بصیرت؛ نوآوری و اتکاء به رشد و کمال دینی و علمی برای تحول در موضوعات مختلف و سومین مطلبی که شاید ارجعیت بیشتری داشته باشد این است که امامت و ولایت جامعه را بشناسیم و به ولایت تکیه کنیم مردم آن دوران به حضرت امام (ره ) اعتماد کردند امروز هم باید اینچنین باشد که البته اکثر مردم این گونه هستند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت : در استان خوزستان عوامل زیادی وجود دارد که جوانان را در این استان پای کار بیاوریم همان طور که جوانان دهه شصت جنگ را مدیریت کردند جوانان امروز نیز باید وارد عرصه عمل شوند و اقتصاد کشور را مدیریت کنند ظرفیت های زیادی برای کار فرهنگی وجود دارد هر بخشی که بخواهد در این مسیر گامی بردارد ما آمادگی همکاری با آن ها را داریم.

سردار کریم کریم پور از فرمانده هان هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: اگر مشاهده می کنید که مستندات زیادی در ارتباط با شهدا وجود ندارد و یا اگر باشد به سختی به دست می آید چون شهدا و رزمندگان علاقه ای به عکس نداشتند آن ها در میدان نبرد اعتقادی به این مسائل نداشتند و تنها برای شهادت رفته بودند ما اعتقاد داریم نیروهای بزرگی داریم لکن باید واقعیت ها را نوشت غیر از این اثر مثبتی در جامعه نخواهد داشت گر حادثه کربلا اثردارد چون واقعیت ها در آن گفته
شد در ارتباط با کتابی که خاطراتم در آن نگاشته شده همه بر اساس واقعیت هایی بوده که رخ داد و غیر از این نبود و همه هدف من در این کتاب این بود که خاطرات برادران دلاور رزمنده خود بازگو کنم .

امام جمعه مسجدسلیمان توضیح داد: سردار کریم پور از فرمانده هان گردانی بود که شهید حسین علم الهدی یکی از فرمانده هان گروهان او بود ولی آن چنان که مشاهده می کنیم آوازه اسم این شهید بزرگوار را سراسر کشور را فراگرفته اما اسمی از دلاوری ها و رشادت های رزمندگان وشهدای مسجدسلیمان به این صورت نیست ؛ نیروهای مسجدسلیمانی از ارکان اصلی آزادسازی سوسنگرد بودند اما نامی از آن ها مطرح نشده است.

سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان عنوان کرد: پیش از انقلاب در طول دوره های مختلف بیش از سه میلیون پانصد و هشتاد دوهزار متر مکعب از خاک این کشور را به بهانه های مختلف در این سال ها از دست دادیم اما همین رزمندگانی که با افتخار در این همایش حضوردارند و شهدای گرانقدری که بعضا در یادواره ها از آن ها حرف می زنیم مردانه ایستادند و اجازه ندادند یک میلی متر از خاک کشور جدا شود.

در ادامه علی حسینی منجزی نویسنده کتاب خورشید دهلاویه و سید حسین هاشم پور نویسنده کتاب پای پل سابله خاطرات شفاهی سردار کریمی پور به سخنرانی پرداختند و انگیزه و شرح مختصری از کتاب و خاطرات ؛ مشکلات و مسائل موجود در تدوین و نشر این کتب ارزشمند دفاع مقدس را بیان کردند.

در ادامه برنامه باحضور مسئولین حاضر در این برنامه از فرمانده هان و رزمندگان دفاع مقدس این شهرستان تجلیل به عمل آمد و در پایان نیز در حضور سردار کریمی پور و نویسندگان کتب خورشید دهلاویه ؛ پای پل سابله وقصه ای برای نخوابیدن از این کتاب ها به طور رسمی رونمایی شد .

گفتنی است دوتن از هنرمندان طراح و نقاش استان خوزستان ضمن ارائه نمایشگاهی از آثار خود با موضوعات و محتویات دفاع مقدس ؛ شهدا و واقعه عاشورا و کربلا درحاشیه برگزاری این همایش ، در طول برنامه نیز به طراحی و نقاشی برخی آثار خود به صورت زنده پرداختند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: