زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان مسجدسلیمان نواخته شد

عصر مسجدسلیمان // صبح امروز در اولین روز بازگشایی مدارس و به مناسبت هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان مسجدسلیمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری،حیدری رئ ...

عصر مسجدسلیمان // صبح امروز در اولین روز بازگشایی مدارس و به مناسبت هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان مسجدسلیمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری،حیدری رئیس استعدادهای درخشان اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان و همچنین جمعی از مدیران ادارات شهرستان نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حیدرحجتی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم اظهار داشت: ان شاالله همه ما از پیروان واقعی اباعبدالله الحسین (ع) محسوب بشویم.

حیدر حجتی نیا با اشاره به موضوع تعلیم و تربیت بیان کرد: احترام به معلم، احترام به بزرگان و کسانیست که ما مدیون آنها هستیم و احترام به معلم واجب است چرا که آنها به ما سواد، فرهنگ و راه و رسم زندگی را یاد دادند.

حجتی نیا افزود: در مدارس باید محیطی آرام برای تعلیم و تربیت فراهم شود و کیفیت آموزشی در آن حتما لحاظ شود.در واقع محیطی شاد و پرنشاط که در آن آموزش مهارت ها و مطالب کاربردی انجام شود و در یک کلام مدارس ما باید مدارس زندگی باشد.

در ادامه جانمراد داودی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت : تقارن ماه محرم ماه شور و شعور حسینی با ماه مهر، ماه دانایی ماه بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس که یک مقطع حساس و سرنوشت ساز از تاریخ زرین کشورمان است را ارج می نهیم. افتخار ما این است صاحب دین و کتابی هستیم ،پیرو پیامبری هستیم که رسالتش را با خواندن شروع کرده است ، قطعا کلمه خواندن ،کلمه بااهمیت و ویژه ای بوده که خداوند به پیامبر دستور می دهد تا رسالت خود را با این کلمه آغاز کند.

وی افزود : هر کجا بحث خواندن و نوشتن به میدان بیاید عمران ، آبادانی و پیشرفت حاصل میشود. اگر امروز مشکلات فراوانی همچون : بیکاری، معضلات بهداشتی و … در جامعه وجود دارد به نگاه دیروز ما به آموزش و پرورش برمیگردد. همه ما چه مسئولین و چه والدین به آموزش و پرورش توجه کافی ننمودیم . اگر طالب رفع مشکلات موجود هستیم باید نگاه خود نسبت به این حوزه را تغییر دهیم.

داودی ادامه داد : با توجه به فرموده بزرگان دین مبین اسلام باید اولویت اصلی جامعه مبحث آموزش و پرورش باشد چرا که زیربنای توسعه هر کشوری بحث آموزش و پرورش آن است.

گفتنی است در پایان این مراسم بمناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی چند اصله نهال کاشته شد و این مراسم به صورت نمادین در دبیرستان شهیدان تقی زاده برگزار شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: