۲۴۲ میلیارد تومان عوارض حق آلایندگی نفت به شهرستان اختصاص یافت / راه اندازی پترو پالایش بختیاری حق شهرستان مسجد سلیمان است

  عصر مسجدسلیمان // رضا رضایی فاضل سرپرست فرمانداری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور در نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: خون شهیدان رجایی و باهنر رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است. وی افزود ...

 

عصر مسجدسلیمان // رضا رضایی فاضل سرپرست فرمانداری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور در نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: خون شهیدان رجایی و باهنر رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: دولت مکتبی که شهید رجایی و باهنر پایه گذاری کردند یک الگو و اسوه است و ما شاگردان آن بزرگواران می توانیم با الگوپذیری مناسب موجبات رضایتمندی مردم نسبت به انقلاب را فراهم سازیم.

رضایی فاضل تصریح کرد: تلاش ها و کارهای خوبی در یکسال گذشته در دولت مردمی آقای رییسی انجام شده که هفته دولت زمان مناسبی برای ارائه دستاوردها، تلاش ها و اقداماتی ست که دولت طبق وعده ها به مردم داده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان ادامه داد: پروژه های بسیاری در هفته دولت آماده افتتاح هستند که می توان به پروژه ۵۰۰ واحدی شهرک ولیعصر اشاره کرد که تاکنون ۲۵۰ واحد آن تحویل داده شده و مابقی هم در حال آماده سازی زیر ساخت ها و محوطه سازی است تا در آینده نزدیک تحویل مردم داده شود.

رضایی فاضل در ادامه به پروژه های آماده افتتاح در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه های آماده افتتاح تخصیص داده شده است که اعم آن:

– احداث تصفیه خانه آب گدار با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

– بهسازی و بازسازی جاده چاه های نفت بی بی یان تا روستای تمبی چم فراخ
با اعتبار ۶ میلیارد تومان

– پروژه خانه هنر با ظرفیت ۴۷۰ نفر و اعتبار ۴ میلیارد تومان که تاثیر بسزایی در خدمت رسانی به هنرمندان و مسایل فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواهد داشت

– در حوزه برق رسانی ۲۵ میلیارد تومان در ایجاد و توسعه شبکه برق هزینه شده است که نمونه آن ساخت خط جدید ایستگاه محمدآباد به طول ۱۰ هزار متر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است

– در حوزه راه روستایی، آب، ساخت مدارس، نوسازی مدارس، بهداشت و درمان و… پروژه های بسیاری انجام شده که توسط خود دستگاه ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید

رضایی فاضل از پروژه های بسیار مهمی که توسط استاندار و مسئولین شهرستانی هدف گذاری شده است نام برد که مهم ترین آنها ساخت فرودگاه و جاده ورودی آن با کمک وزارت نفت است که حدود۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شده است.

وی همچنین پروژه شبکه فاضلاب شهرستان را از پروژه های مهم دانست و گفت: طی جلسه ای که دو روز گذشته با پیمانکار و مدیر پروژه انجام شده هماهنگی های لازم صورت گرفته است و حدود ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که در بازه زمانی ۲۴ ماه به اتمام برسد، البته توقفی در پروژه ایجاد شده بود که پس از رفع موانع آن پیمانکار قول داده است استارت کار در طی روزهای آینده زده شود.

رضایی فاضل اضافه کرد: جاده میانبر مسجد سلیمان به اهواز از مطالبات مردم شهرستان است که پیگیری های آن انجام شده است، جا به جایی منازل مناطق آلوده به نفت و گاز که حدود ۷۰۰ واحد به مردم واگذار شده و ۱۰۰۰ واحد هم در شهرک ولیعصرتحویل داده شد، ۳۵۰۰ واحد دیگر هم طبق تعهدات تحویل مردم عزیز شهرستان خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تاکید کرد: پروژه ساخت مسکن در شهرک امام رضا با نگاه ویژه دولت و تزریق تسهیلات جدید به پروژه روند اتمام آن سرعت خواهد گرفت.

همچنین تقویت و حمایت از تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با توجه به علاقه جوانان و مردم شهرستان به این تیم انجام خواهد شد.

رضایی فاضل به توزیع عادلانه اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان برای تکمیل ۸۰ پروژه که ۹۲ میلیارد تومان در حوزه تملک و دارایی و ۵۴ میلیارد تومان در حوزه توازن پروژه ها توزیع شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان از پرداخت عوارض حق آلایندگی نفت به خوزستان به مبلغ ۵۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: سهم شهرستان مسجد سلیمان از عوارض آلایندگی ۲۴۲ میلیارد تومان است که عمده این اعتبار به پروژه های زیست محیطی، دفع پسماند، دفع آب های سطحی، آسفالت، خرید ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد کمربند فضای سبز شهرستان و توسعه مبلمان شهری اختصاص خواهد یافت.

رضایی فاضل دو اولویت مهم دولت مردمی را اشتغال و مسکن دانست و گفت: مسئولین شهرستان هم به طبع، این اولویت ها را دنبال خواهند کرد که در حوزه اشتغال از سهم تعهد شهرستان ۲۳۸۲ نفر و ۲۵ دستگاه و نهاد که شامل آنها می شود از طریق پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ با سود ۴ درصد و تبصره ۱۸ وام مشاغل خانگی را شامل می شود که تسهیلات آن به مردم پرداخت خواهد شد.

همچنین در حوزه مسکن، طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هکتار از زمین های چم آسیاب تملک شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که تاکنون تعداد متقاضیان ۴۵۰۸ نفر بوده و
از این تعداد افراد حائز شرایط ۳۹۵۱ نفر هستند که ۶۹۱ نفر تابحال تعیین تکلیف شده است.

رضایی فاضل در ادامه به راه اندازی پتروپالایش بختیاری شهرستان مسجد سلیمان اشاره و تاکید کرد: پترو پالایش بختیاری حق شهرستان مسجد سلیمان است اما متاسفانه برخی با فضاسازی در فضای مجازی این موضوع را وارونه جلوه می دهند که مسئولین شهرستان نسبت به این پروژه بی تفاوت هستند.

وی تاثیر اشتغالزایی و توسعه شهرستان را با راه اندازی پتروپالایش بسیار مهم دانست و گفت: با راه اندازی پتروپالایش بختیاری در شهرستان حداقل ۵ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: