نشست مشترک معاونين وزارت آموزش و پرورش با دکتر علیرضا ورناصری برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // نشست مشترک دکتر علیرضا ورناصری با معاونين وزارت آموزش و پرورش به منظور بررسی وضعیت آموزشی ، نیروی انسانی، اعتبارات و فضای آموزشی شهرستان های حوزه انتخابیه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، ...

عصر مسجدسلیمان // نشست مشترک دکتر علیرضا ورناصری با معاونين وزارت آموزش و پرورش به منظور بررسی وضعیت آموزشی ، نیروی انسانی، اعتبارات و فضای آموزشی شهرستان های حوزه انتخابیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در ابتدای این جلسه دکتر الهیار معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گزارش مختصری از وضعیت کلی اعتبارات و جذب و ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش وپرورش ارائه داد .

وی ادامه داد : در سال ۱۳۹۹در مجموع تعداد۷۳۸۱ نفر سهمیه جذب و یا تبدیل وضعیت نیروی انسانی به استان خوزستان در قالب،۱۶۲۳نفردانشجوی متعهد خدمت، ۲۷۵۸ نفرماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۳۰۰۰ نفر هم از قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس آزاد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اختصاص داده شده است ضمن اینکه برنامه ای هم در خصوص ارتقای صلاحیتهای حرفه ای معلمان در حال نهایی شدن است که بزودی به ادارات کل آموزش وپرورش استانها ابلاغ خواهد شد.

دکتر الهیار در بخش دیگر سخنان خود گفت : درخصوص اعتبارات نیز از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون، مبلغ ۴۱۱۶ میلیارد تومان به استان خوزستان در ۱۷مورد از اقلام هزینه ای ابلاغ اعتبار شده است، همچنین پس از بازدید نماینده این معاونت ازچهار منطقه یاد شده، در مجموع حدود ۱۴۰ میلیون تومان تحت عنوان کمک سرانه آموزشی به حساب مدارس حوزه انتخابیه واریز گردید ( مسجد سلیمان ۴۰ میلیون تومان،اندیکا ۴۰ میلیون تومان، لالی ۳۲٫۵ میلیون تومان و هفتکل ۲۶میلیون تومان ). این مبالغ مازاد بر ۲۱۰میلیارد تومان ابلاغ اعتبار بابت کمک سرانه آموزشی به اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در سال جاری بوده است. بدیهی است بخشی از مبلغ اخیر نیزبه حساب مدارس مناطق چهارگانه مذکور واریز گردیده است.

سپس خانم دکتر حکیم زاده معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت شهرستانهای حوزه انتخابیه دکتر ورناصری از نظر شاخصهای ارزیابی وضعیت آموزش ابتدایی و مقایسه آن با شاخصهای کشوری مطالبی را ایراد نمود.

در ادامه این نشست مهندس ورناصری معاون سازمان نوسازی ، گزارشی از وضعیت سرانه فضا های آموزشی در مناطق چهارگانه ، ارایه و آن را با شاخصهای کشوری مقایسه نمود.

وی تعداد پروژه های عمرانی اجرا شده و در دست اجرا از سال ۱۳۹۷ تاکنون،در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا را ۲۲۴ پروژه در قالب ۶۱۲ کلاس درس اعلام و اظهار داشت: ۱۴۴ پروژه تکمیل و تحویل شده و هم اکنون ۸۰ پروژه در قالب ۲۳۴ کلاس درس باقیمانده است که حدود ۱۵ پروژه تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل و تحویل داده خواهد شد و بقیه (۶۵) پروژه دیگر نیز حداکثر تا مهر ماه سال ۱۴۰۰ تحویل داده خواهدشد.

وی ادامه داد: برای ۸۰ پروژه در دست اجرا تاکنون ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده وحدود ۷۶ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آنها مورد نیاز است که اعتبار آن ازسوی پیمانکاران تأمین و به موقع به آنها پرداخت خواهد و این کسری بودجه روند کار را متوقف ننموده است.

مهندس ورناصری همچنین میانگین نرخ تراکم دانش آموز در مناطق چهارگانه فوق الذکر را ۱۷ نفر به ازای هر کلاس عنوان کرد که نسبت به میانگین کشوری که ۲۴نفر به ازای هر کلاس است آنرا مطلوب دانست.ضمن اینکه نرخ تراکم دانش آموزی در مسجد سلیمان ۲۱نفر ، اندیکا ۱۲ الی نفر۱۳، لالی ۱۷ نفر وهفتکل ۱۸نفر را اعلام نمود.

وی افزود : تعداد کل دانش آموزان این ۴ شهرستان حدود ۳۸۰۰۰ نفر است که درقالب حدود ۲۱۲۰ کلاس درس مشغول به تحصیل میباشند.

پس از صحبت های معاونین وزیر وسایر مسئولین وزارت آموزش وپرورش ، دکتر علیرضا ورناصری نیز اظهار داشت : ضروری بود برنامه زمانبندی اعزام نیروها به حوزه انتخابیه ، با بنده هماهنگ میشد. هیچ گزارشی از وضعیت آموزش وپرورش عشایر استان که ۱۲۰۰۰واحد است و حدود سه چهارم (۷۵%) آن در حوزه انتخابیه اینجانب می باشد، در بیانات و گزاشات دوستان وزارت آموزش و پرورش ارائه نشد.

وی بیان داشت: یکی ازبزرگترین مشکلات حوزه انتخابیه وجود مدارس فرسوده(با قدمت بیش از ۸۰ و ۹۶سال)، مدارس کانکسی وعدم بازسازی ۶۰مدرسه آسیب دیده از زلزله سال ۱۳۹۷ در منطقه میباشد. لذا با برنامه های سازمان شاید تا ۱۰ سال آینده مشکل فضای آموزشی منطقه ما حل نشود بنابراین انتظار آن است با یک نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش نسبت به حل این مشکل اقدام نماید.البته بنده این موضوع را در سفر جناب آقای قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی به استان با ایشان مطرح نمودم و اولویت اول درخواست بنده از ایشان مساله آموزش وپرورش و تربیت فرزندان آن منطقه بود چرا که میدانم ب هدلیل مشکلات اجتماعی منطقه بسیاری از دختران منطقه ترک تحصیل میکنند چون خانواده ها حاضر نیستند دخترانشان بعنوان مثال فاصله ۲۰ کیلومتری از محل سکونت خود راطی نمایند و برای تحصیل به منطقه دیگری بروند یا شب را درمدارسی که به این منظور پیش بینی شده اند بمانند.

دکتر ورناصری خاطرنشان کرد : عدم تعلق فوق العاده مناطق جنگی به معلمان و محرومیت منطقه باعث خروج سریع نیروها از منطقه شده است. اندیکا ورودی خیلی کم و خروجی بسیار زیادی دارد وطبق بررسیهای کشوری از محرومترین مناطق کشور است. لذا پیشنهاد میگردد اگر نمیتوانید هرچهار منطقه را بررسی میدانی نمایید برای نگهداشتن نیروها در اندیکا و منطقه لالی حتماً به این مناطق مراجعه نمایید و حرفهای همکارانتان را بشنویید.

وی ادامه داد : مدیران آموزش و پرورش استان در اختصاص سهمیه ی جذب وتبدیل وضعیت نیروی انسانی در حق حوزه انتخابیه اینجانب عدالت را رعایت ننموده و در حقشان اجحاف مینمایند.

در پایان این جلسه مصوبات ذیل به تصویب اعضا حاضر درجلسه رسید :

۱- پیگیری ایفای به موقع تعهدات ۸۰ پروژه مناطق چهارگانه (مسجدسلیمان، اندیکا،لالی و هفتکل) سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور حداکثر تا پایان دولت دوازدهم.

۲- رفع عقب ماندگی ها در حوزه شاخص های آموزشی توسط معاونت آموزش ابتدایی و معاونت آموزش متوسطه.

۳- اختصاص سهمیه مناسب جهت جذب نیروی انسانی مناطق چهارگانه و کل نیروی مورد نیازحوزه انتخابیه به میزان ۹۶۰ نفر توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع در سهمیه آزمون استخدامی سال ۱۴۰۰

۴- تجهیز هنرستانهای مناطق چهارگانه از محل پیش بینی شده در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور توسط معاونت آموزش متوسطه

۵- کمک به تجهیز واختصاص کد و ایجاد رشته های جدید در پردیس جدیدالتاسیس دانشگاه فرهنگیان مسجدسلیمان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: