جلسه بررسی مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی،هفتگل و اندیکا برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب و مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران جلسه بررسی مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی،هفتگل و ا ...

عصر مسجدسلیمان // با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب و مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران جلسه بررسی مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی،هفتگل و اندیکا در سالن جلسات شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد.

پیش از این جلسه از مناطق مختلفی همچون سد و نیروگاه گدار، چاه نفت شماره یک ، بیمارستان امام خمینی(ره)نفت، مناطق آلوده به نشست نفت و گاز همچون سی برنج و نفتون بازدید صورت گرفت.

در ابتدای این جلسه امام جمعه مسجدسلیمان گفت:مجلس فعلی که به تعبیر مقام معظم رهبری مجلسی انقلابی است بسیار امیدوارکننده خواهد بود زیرا آینده نگری رهبر انقلاب را همگان چه دوست و چه دشمن تحسین کرده اند و قبول دارند.

وی ادامه داد:از خرد و عقلانیت نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تشکر میکنم اما باید بگوئیم که مسجدسلیمان شهر هزاران گره است زیرا هنوز بعد ۴۱ سال و خدمات بسیار زیاد انقلاب به شهرستان شاهد این هستیم که برخی نقاط حدود ۷۰ درصد مناطق مسجدسلیمان روزی ۲ یا ۳ساعت آب شرب دریافت می کنند،فرصت سوزی در شهرستان کم انجام نشد اما نیاز داریم تا مسئولان کشوری نگاهشان را بیشتر از قبل به مشکلات شهرستان معطوف کنند.

محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان در ادامه این جلسه ضمن اشاره به وجود محرومیت های فراوان در شهرستان گفت: مسجدسلیمان دارای معضلات تاریخی فراوانی از جمله مناطق آلوده به نشت نفت و گاز،بافت های فرسوده،آمار بالای بیکاری،خودکشی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است که علاوه بر این وجود تیم نفت که تنها امید جوانان شهرستان محسوب می شود اینها همه بخشی از مشکلات مسجدسلیمان هستند که نگاه ویژه و ملی را نیاز دارد.

در ادامه این جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:مسجدسلیمان سالهاست که به کشور و بلکه ایران خدمت کرده و همچنان ادامه دارد و سخاوتمندانه گاز،نفت و انرژی عرضه کرده است اما سالهاست بدلیل سیاست گذاری های غلط دچار یک ناخوشی و عقب ماندگی شده است.

وی ادامه داد: سالهاست بدلیل داشتن نفت و سدها،ظرفیت های فوق العاده کشاورزی،گردشگری و صنعتی در منطقه دیده نشد زیرا این در حالی است که یک چهارم کشاورزی دیم خوزستان در شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان،لالی،اندیکا و هفتگل وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:خوراک پتروشیمی ماهشهر توسط مسجدسلیمان تامین می شود اما هیچگونه پولی را شهرستان دریافت نمی کند که این یکی از مشکلات اساسی است که باید پیگیری شود و در بحث استخدام نیرو باید به شهرستان کمک شود زیرا از لحاظ نیروی فنی کار دارای نیروهای سرآمد در استان خوزستان هستیم.

دکتر ورناصری اضافه کرد: از وزارت نیرو گلایه دادیم زیرا با وجود داشتن ۲ سد در منطقه هرگز به مسئولیت های اجتماعی خود در منطقه عمل نکرده است و باید پیگیری های لازم انجام شود تا وزارت نیرو را وارد حوزه مسئولیت پذیری کنیم.

در پایان رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بخش زیادی از مشکلات خوزستان با همکاری بین بخشی قابل‌حل است و وزارت نفت باید به تعهدات اجتماعی خود عمل کند تا در حل این مشکلات سهمی داشته باشد.

وی افزود: باید برای مسجدسلیمان و ضرورت حل مشکل اشتغال جوانان این شهرستان تصمیم گرفت،مجموعه نفت هم نیز می توانند با استفاده از تکنیک های مدرن چاههای غیر فعال را مجدداً راه اندازی تا از این طریق مسئولیت های اجتماعی انان قوت بیشتری بگیرد.

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: