مراقب خریداران کلاهبردار اینترنتی باشید

عصر مسجدسلیمان // فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در خصوص کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی به خصوص سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سرهنگ “علی حسینی” در این خص ...

عصر مسجدسلیمان // فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان در خصوص کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی به خصوص سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان سرهنگ “علی حسینی” در این خصوص گفت: بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا نشان می‌دهد علل افزایش جرایم مربوط به کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی عدم آگاهی شهروندان از شیوه و شگرد کلاهبرداران فضای مجازی است.

وی افزود: یکی از روش‌هایی که امروزه کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند به این صورت است که با شناسایی و ارتباط با فروشندگانی که کالاها و وسایل خود را در سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به اشتراک می‌گذارند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: کلاهبردارن در این روش ابتدا از طریق تماس با فروشندگانی که کالا و وسایل خود را در سایت ها قرار می دهند خود را به عنوان خریدار اجناس مذکور معرفی می کنند، سپس با دعوت از آنها برای مراجعه به عابر بانک جهت واریز پول به حساب فروشندگان از طریق ترفندهای مختلف از جمله حواله بانکی و.. اطلاعات حسابشان را دریافت و بلافاصله حساب بانکی آنها را خالی می کنند.

وی بیان داشت: شهروندان اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واریز و یا انتقال دهند، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنند، با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت.

سرهنگ حسینی از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه جرمی در فضای مجازی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: