نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر علی سرمست رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این جلسه اظهار داشت: بر ...

عصر مسجدسلیمان // نشست خبری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر علی سرمست رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این جلسه اظهار داشت: بر اساس معیارهای علمی باید با ویروس کرونا برخورد کرد ، براساس آمارهای جهانی درصد مرگ و میر این ویروس زیر ۲% میباشد که بعلت مسری بودن این ویروس نسبت به بقیه ویروس ها، هر چه تعداد افراد مبتلا شده زیادتر شود درصد مرگ و میر به همان تناسب ۲% افزایش می یابد.

وی ادامه داد : تلاش ما بر این است که سرایت این بیماری را کاهش دهیم بر این اساس از همه همشهریان انتظار می رود بهداشت فردی و جمعی را رعایت نمایند همچنین توصیه می شود تا حد امکان در دو هفته پیش رو در خانه های خود باقی بمانند.

سرمست در ادامه بیان کرد : یکی از مهمترین مسائل در بحث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ،شستن مرتب دست ها با آب و صابون و مواد ضد عفونی کننده : مانند الکل می باشد، به هیچ وجه افراد دست ضدعفونی نشده را با دهان ، بینی و چشم تماس ندهند، همچنین سعی شود تا حد امکان مراسمات جمعی ، عروسی ها و همایش ها متوقف گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان افزود: تاکنون از سوی دانشگاه علوم پزشکی یک مورد نمونه مثبت مبتلا به کرونا در مسجدسلیمان گزارش شد که فرد مذکور هم اکنون در منطقه حضور ندارد و در شهر خود تحت مراقبت قرار دارد ضمن اینکه آمار دقیق و به روز افراد مبتلا به این ویروس به صورت رسمی از طریق دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود .

این مقام مسئول با بیان اینکه باید بسترسازی فرهنگی جهت ارتقاء آگاهی مردم برای سرایت کم تر این ویروس فراهم گردد ، افزود: باید در دو هفته آینده در مقابله با ویروس کرونا بسیار جدی تر عمل کنیم، نکات بهداشتی دقیق تر رعایت شوند و به هیچ وجه از مواد غذایی رستوران ها و فست فودها استفاده نشود.

وی در خصوص کمبود الکل و ماسک در شهرستان عنوان کرد : روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی اکثر داروخانه شهرستان را به الکل تجهیز نمود ، در زمینه ماسک نیز در حال پیگیری هستیم که امیدواریم داروخانه ها به ماسک نیز با قیمت تعیین شده وزارت بهداشت تجهیز شوند، ضمن اینکه پروتکلی درباره ارائه رایگان ماسک تاکنون داده نشده است.

دکتر سرمست افزود : با توجه به اینکه افراد بیمار مسجدسلیمان بزرگ (مسجدسلیمان، لالی و اندیکا) در بیمارستان ۲۲ بهمن تحت درمان قرار می گیرند، بیمارستان شفا تامین اجتماعی بعنوان بیمارستان پشتیبان جهت ارائه خدمات درمانی به همشهریان اختصاص داده شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در خاتمه گفت : این ویروس در واقع سرمادوست و رطوبت دوست است که هر چه دما بالاتر برود احتمال باقی ماندن آن در سطوح کمتر خواهد شد اما این مورد دلیل بر عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم تلقی نمی شود.

نام:

ایمیل:

نظر: