قضاوت داور خوزستانی در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش زورخانه‌ای کشور در سنندج

عصر مسجدسلیمان // داور خوزستانی در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش زورخانه‌ای کشور در سنندج به قضاوت پرداخت. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان علی اکبری فر تنها داور پرافتخار  استان خوزستان از شهرستان مسجدسلیما ...

عصر مسجدسلیمان // داور خوزستانی در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش زورخانه‌ای کشور در سنندج به قضاوت پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان علی اکبری فر تنها داور پرافتخار  استان خوزستان از شهرستان مسجدسلیمان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش زورخانه‌ای کشور که با حضور ۴۰۰ ورزشکار در قالب ۲۷ تیم از استان های مختلف کشور در رده های سنی ۱۳ تا ۱۶ سال و با حضور مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای به مدت چهار روز در سالن آزادی سنندج برگزار شد، به قضاوت پرداخت.

علی اکبری فر مرشد ، مربی و داور رسمی ورزش های زورخانه ای از سال ۹۶ داوری خود را در سطح کشور آغاز کرد و در مسابقات کشوری برگزار شده در کرج ، قم ، شیراز ، بوشهر در رده های سنی مختلف قضاوت را بر عهده داشت.

اکبری فر پس از داوری خود در مسابقات کشوری سنندج با بیان اینکه رشته های زورخانه ای ورزش اصیل ایرانی است، اضافه کرد: امیدواریم شاهد موفقیت های ورزشکاران خوزستان بویژه مسجدسلیمان و و افتخار آفرینی آنان از جمله قشر نوجوان در رقابت های کشوری و بین المللی در این عرصه باشیم.

لازم به ذکر است مرشد علی اکبری فر از نوجوانی در زورخانه فعالیت داشته و حفظ و نگهداری و انجام فعالیتهای زورخانه ی تاریخی و ثبت ملی شده ی مسجدسلیمان زادگاهش را نیز با علاقه و اهتمام خود انجام داده است.

وی همچنین بهمراه مینا حقانی مدرس دانشگاه و کنشگر فرهنگی هنری برای اولین بار در کشور زورخانه ای را تحت عنوان مجموعه ی تاریخی ، فرهنگی ، هنری و گردشگری هزارویکشب احیا کردند و بارها توسط مسئولان کشوری و استانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بدین ترتیب علی اکبری فر و مینا حقانی یک اثر تاریخی ورزشی را در مسجدسلیمان از نابودی بنا و فراموشی فرهنگ آن نجات دادند و به آن جان تازه بخشیدند و اولینی برای شهر اولین ها ساختند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: