گزارش عملکرد کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // مهندس رحمان محبی مدیر کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری مسجدسلیمان درگفت وگو با خبرنگار ما ضمن بیان اهداف پارک های علم وفناوری ازعملکرد کانون شکوفایی وخلاقیت این شهرستان خبرداد واین گونه عنوان کرد: هدف از ا ...

عصر مسجدسلیمان // مهندس رحمان محبی مدیر کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری مسجدسلیمان درگفت وگو با خبرنگار ما ضمن بیان اهداف پارک های علم وفناوری ازعملکرد کانون شکوفایی وخلاقیت این شهرستان خبرداد واین گونه عنوان کرد:

هدف از ایجاد پارک های علم و فناوری ایجاد ثروت در جامعه از طریق حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر دانش است.
کانونها نیز ساختارهایی از پارک علم و فناوری هستند که این اهداف را دنبال می کنند و ازایده های خلاقانه ای که سبب ایجاد ثروت در جامعه شود حمایت میکنند.
درچرخه کاری این مرکز ما ایده ها دریافت می کنیم و سپس ایده ها مورد بررسی و داوری قرار می گیرند. پس از بررسی ومصاحبه اگرطرح ها توجیه علمی واقتصادی لازم را داشته باشند این طرح پذیرفته می شودو سپس مبلغی راذبعنوان کمک هزینه برای ساخت نمونه و تحقیقات پایانی به صورت بلاعوض همراه با دفترکار با تعیین مدت زمان مشخص دراختیار
شخص قرار می گیرد نوآور برای اینکه بتواند قدرتمند واردبازار شود می بایست با امکان سنجی صحیح اقدام کند.
شخص در این مرحله به طرح خود عینیت می بخشد و طرحی که جنبه علمی واقتصادی آن موجه بنظر می رسد را پیاده
می کنند نوآور بعد از این مرحله وارد مرحله پیش رشد می شود که در این مرحله نیز مساعدت های مالی و مشاوری ای ما را خواهد داشت و می بایست فرد در این مرحله ایده خود را در قالب یک شرکت ثبت کند و مراتب اخذ مجوزها و تعیین صلاحیت های لازم را انجام دهد.سپس برای راه اندازی کارگاه یا خدمات خود با اخذ تسهیلات وحمایت های معنوی از پارک علم وفناوری وارد مرحله تولید و آماده ورود به بازار می شود.
لازم به ذکر است تمامی این مراحل صرفا برای تبدیل شدن نوآوری مبتدی به کارآفرینی حرفه ای و قدرتمند تدوین شده است تا گام به گام ایده خام تبدیل به محصولی پخته و رقابت پذیر شود.
وی بیان کرد:
کارشناسان خبره ی ما در تمامی این‌ مراحل درکنار شخص قراردارند وبه نوآوران مشاوره و راهنمایی می دهند.

رحمان محبی افزود:
ما قرارنیست که ازبیکاران بدهکار بسازیم و بعد از اعطای تسهیلات و تولید انها را رها کنیم ٬بلکه از آنها حمایت معنوی می شود و مشاوره و نظارت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اظهارکرد:
دراین مرکز علاوه بر موارد فوق به افراد وشرکت ها خدماتی نظیر آموزش های تخصصی در زمینه هایی همچون بازاریابی، مالیات، بیمه ومسائلی دیگر که افراد وشرکت ها برای بقا و رقابت در بازار اقتصادی نیاز دارند ارائه می کنیم . همچنین برای عرضه محصولات و خدمات شرکتهای تابعه درنمایشگاه های ملی وبین المللی اقدام خواهیم کرد.

مدیر کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری مسجدسلیمان عنوان کرد :

این مرکز شرایطی را مهیا کرده برای افرادی که طرح آنها درمرحله داوری استانی ردشده و یا ایده خامی دارند که نیاز به پژوهش و پختگی بیشتر برای ورود به پارک دارد.
بدین ترتیب گروهی از اساتید و خبره گان علمی و پڗوهشی علاقه مند به مسجدسلیمان که بصورت مردمی و انسان دوستانه گرد هم آوردیم. تا باا مشاوره های علمی و عملی سعی در رفع نواقص طرح ها می کنند تا در صورت توان شخص ایده دهنده طرح خود را پخته تر کرده و مجدد ان را ارائه دهد.
که جا دارد از افرادی چون دکترسلمان رحمانی،دکتر سامان قهقه زاده،دکتر رامین یوسفی،خانم دکتر ورناصری، مهندس نوذر صیفوری،مهندس رسول احمدی، و سایر اساتید و فرهیختگانی که در طی یک سال گذشته عضو این گروه جهادی علمی هستند تقدیر و تشکر کنم.
محبی افزود:
ازجمله اقداماتی که ما در یک سال گذشته علاوه بر خدمت به نوآوران و همکاری و مساعدت با آنان مطابق با وظایف محوله انجام دادیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-برگزاری همایشات گوناگون درخصوص کارآفرینی و خلاقیت و کسب و کار

– برگزاری کارگاههای آشنایی با پارک علم و فناوری در دانشگاه ها ومدارس
-برگزاری استارتاپ
-برگزاری دوره های کارآفرینی
-برگزاری دهمین جشنواره ایتاپ استان خوزستان به میزبانی مسجدسلیمان

-برگزاری اولین مسابقات رباتیک دانش آموزی در شهرستان

– حضور در مدارس و آشنا کردن دانش آموزان با کانون و پارک علم و فناوری

-برگزاری نمایشگاه نقش مایه فرش بختیاری برای اولین بار در خوزستان

وی درپایان افزود :
بسیاری از عوامل همانند تحریم ها، درصد بالای بیکاری،عدم استخدامی های دولتی و… دست به دست هم دادند تا امروز ما به این نتیجه برسیم که باید توانایی و علاقه مندی خود را بشناسیم و با پشت کار و تلاش کسب و کاری برای خود و دیگران ایجاد کنیم به عبارتی نگرش کارآفرینی را جایگزین کار یابی و استخدامی کنیم.
باید با تکیه بر دانش و توان فردی مسیری را برای کسب و کار خود ترسیم کنیم که قطعا اگر در این راه به خود اعتماد داشته باشیم و حساب شده و دقیق گام برداریم موفق خواهیم شد.
ودراین زمینه انتظار داریم نهادها، ارگانها وسازمانها از ظرفیت جامعه علمی و پژوهشی شهرستان استفاده کنند.
درضمن اگر اداره یا سازمان مردم نهادی درخواست برگزاری هرگونه سمینار و همایش علمی در زمینه های کارآفرینی خلاقانه و دیگرموارد تخصصی این مرکز داشته باشند این مجموعه آمادگی خود را برای همکاری اعلام می نماید.

نام:

ایمیل:

نظر: