برگزاری نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لالی با اصحاب رسانه

عصر مسجدسلیمان // نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان لالی با اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش عصر مسجدسلیمان سرهنگ کریم یوسفی فرد در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال که با شعار پلیس هوشمند ا ...

عصر مسجدسلیمان // نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان لالی با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش عصر مسجدسلیمان سرهنگ کریم یوسفی فرد در نشست خبری و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال که با شعار پلیس هوشمند امین مردم نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ برنامه در حوزه‌ های مختلف طی هفته ناجا در سطح شهرستان برگزار شد گفت: اطلاع‌ رسانی عملکرد، تلاش و کوشش‌ های پرسنل و افزایش تعاملات و ارتباطات با مردم از اهداف نیروی انتظامی طی این هفته بود.

فرمانده انتظامی لالی بیان کرد: طی راهکارهایی از ظرفیت عظیم مردمی در پی تعامل و ارتباط بیشتر با مردم استفاده خوبی داشتیم.

وی به اهم برنامه‌ های هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: در اولین روز از هفته ناجا دیدار با امام جمعه، زیارت و غبارروبی مزار شهدابرگزار شد.

وی به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح اشاره و ادامه داد: ارائه خدمات و حضور و سرکشی در مناطق کم‌ برخوردار از دیگر برنامه‌ ها طی این هفته بود.

فرمانده انتظامی لالی خاطرنشان کرد: صدور گواهینامه و اجرائیات با زمان بیشتر، راه‌ اندازی دوربین‌ های مداربسته و تشدید آن، دایر کردن نمایشگاه در حوزه تخصصی پلیس فتا و برگزاری کلاس آموزشی برای مشمولان به خدمت سربازی در مدارس پسرانه برگزار شد.

وی ارائه برنامه‌ های مشاوره‌ای را از برنامه‌ های این هفته برشمرد و یادآور شد: ارائه مشاوره از مباحث مهم در حوزه کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی بود که با موفقیت انجام شد.

سرهنگ یوسفی فرد اظهار کرد: نامگذاری روزهای هفته ناجا نیز به صورت روزشمار انجام شده است.
وی در ادامه به گزارش عملکرد ۶ ماهه اول سال نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ ها و مأموریت‌ های بسیاری طی این مدت انجام شده است و در حوزه عملیات‌ ها بیش از صدها طرح انجام شده است.

فرمانده انتظامی لالی بیان کرد: بیش از ۱۸۰۰ تماس طی این مدت با سامانه ۱۱۰ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته و عملی شده است.

وی با بیان اینکه چندین پرونده در حوزه‌ های مختلف در این بازه زمانی تشکیل شده است افزود: در سرقت و سایر جرایم تعدادی درگیری و دستگیری در سطح شهرستان داشتیم که ۹۰ درصد آنها روانه زندان شده اند.

سرهنگ یوسفی فرد با تأکید بر اینکه جرائم خشن کاهش داشته و جرایم خرد افزایش داشته است تصریح کرد: از مجموع جرایم ۷۵ درصد جرایم خرد است.

وی به ساماندهی شبگرد محله و نگهبان اشاره و ادامه داد: در حوزه انهدام باندها و در حوزه مبارزه با مواد مخدر تمامی مواد مخدر ها و مشروباط الکلی کشف و ضبط شدند.

فرمانده انتظامی لالی با اشاره به انهدام باند ها و برخورد و جمع‌آوری معتادین خرده فروش ها خاطرنشان کرد: تعدادی خودرو و موتور سیکلت نیز در این خصوص توقیف شد.

سرهنگ یوسفی فرد با اشاره به متلاشی کردن باند های خلاف از سوی پلیس آگاهی اظهار کرد: باند های متلاشی شده بیشتر در حوزه سرقت منزل، مغازه، و موتورسیکلت بوده و سارقان دستگیر شده اند.

وی مبارزه با قاچاق کالا را از مأموریت‌ های پلیس برشمرد و گفت: چندین عملیات در این حوزه انجام و فعالین در این خصوص شناسایی و دستگیر شدند؛ کشفیات در این حوزه ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش چشمگیر اقدامات مجرمانه در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: دستگیری در این حوزه افزایش داشته و تعدادی مجرم در حوزه برداشت غیرمجاز، مزاحمت‌ های اینترنتی، تلفنی و سایر جرم‌ ها در این حوزه دستگیر شدند.

سرهنگ یوسفی فرد تصریح کرد: جلسه های آموزشی برای شهروندان به منظور آگاه‌ سازی در خصوص فضای مجازی برگزار و تولید محتوا صورت گرفت.

سرهنگ یوسفی فرد با اشاره به اقدامات در حوزه پیشگیری اجتماعی اظهار کرد: چندین فقره پرونده قضائی در کلانتری‌ و دادگستری مراجعه کننده داشته که بخشی از آنها مصالحه شد و بخشی دیگر منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سایر امور خدماتی نیز اقداماتی انجام شده است گفت: صدور صدها گواهینامه در سطح شهرستان انجام شد.

وی در خصوص اربعین نیز تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد در محور های مواصلاتی مباحث امنیتی، انتظامی و ترافیکی ویژه پیش‌ بینی و اعزام اکیپ‌ های بیشتر در نظر گرفته شده است.

همچنین سروان سید محمد موسوی رییس پلیس راهور شهرستان هم با اشاره به فعالیت‌ ها در حوزه پلیس راه و راهور نیز یادآور شد:

در بخش درون شهری ۵۰ درصد کاهش تصادفات فوتی و در حوزه بورن شهری ۵ درصد افزایش تصادفات فوتی در این بازه زمانی گزارش شد.

 

نام:

ایمیل:

نظر: