جلسه شورای عشایر شهرستان اندیکا برگزار شد

عصرمسجدسلیمان // جلسه شورای عشایری شهرستان اندیکا با حضور فرماندار و مدیران مربوطه شهرستان در محل فرمانداری اندیکا برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان علی خدری فرماندار شهرستان اندیکا در ابتدای این نشست اظهار ...

عصرمسجدسلیمان // جلسه شورای عشایری شهرستان اندیکا با حضور فرماندار و مدیران مربوطه شهرستان در محل فرمانداری اندیکا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان علی خدری فرماندار شهرستان اندیکا در ابتدای این نشست اظهار داشت : ۵۰% جمعیت عشایر استان خوزستان در شهرستان اندیکا سکونت دارند این مسئله به واسطه خدماتی که باید ارائه شود کار مسئولین شهرستان را سخت تر کرده است زیرا کوچ رو بودن و عدم جایگاه ثابت عشایر باعث میشود نتوانیم خدماتی را به صورت ثابت به آنها ارائه دهیم.

وی افزود : با توجه به اینکه اکنون در آستانه فصل کوچ عشایر قرار داریم مهم ترین مسئله بحث تامین امنیت آن هاست که در بعضی موارد دام واحشام عشایر مورد سرقت قرار میگیرد ، انتظار میرود نیروی انتظامی نسبت به شناسایی محل کمین سارقین اقدام کند و مناطق را تحت نظر پوشش امنیتی خود قرار دهند و دقت ، کوشش وتلاش خود را در این مورد داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اندیکا عنوان کرد : با توجه به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان عشایر در مدارس خانواده های عشایر ناچار هستند با وجود گرمای شدید به استان خوزستان کوچ کنند در این زمینه انتظار میرود اداره امور عشایر با همکاری اداره آب روستایی نسبت به تامین آب شرب و آب رسانی سیار اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مسیرهای که هر ساله  در شهرستان اندیکا دچار بحران میشوند افزود: این مسیرها باید تا قبل از شروع فصل بارندگی با استفاده از ماشین آلات ،امکانات وظرفیت های موجود درشهرستان ترمیم وبهسازی شوند.

فرماندار اندیکا اذعان داشت : با توجه به اینکه این مناطق کوهستانی،سردسیر وصعب العبور هستند ومراجعات عشایر جهت تامین سوخت زیاد است، هم چنین امکان دسترسی به سیستم های مکانیزم و الکترونیکی کمتر است واز شرایط ثبت نام های اینترنتی برخوردار نیستند لازم است مدیران امور عشایر و بخشداران برنامه ریزی کنند تا در بحث تامین سوخت دچار مشکل نشوند.

خدری در مورد مدارس صحرایی وکپری بیان داشت؛ در شهرستان اندیکا نباید مدارس کپری وجود داشته باشند و مناطقی که شرایط لازم وجود دارد باید حداقل کانکس هایی در اختیار دانش آموزان قرار گیرند زیرا مناطق صعب العبور عشایری اندیکا نقاط سردسیر ییلاقی هستند و دانش آموزان با مشکلات عدیده مواجهه میشوند.

وی در موضوع پرداخت خسارات سیل اذعان داشت : بعد از سیلی که در اواخر سال ۹۷ وفروردین ۹۸ به وقوع پیوست با توجه به مصوبات دولت درشهرستان اندیکا تعداد زیادی از پرونده های خسارت دیدگان تکمیل وبه مرحله نهایی پرداخت رسیده است ، هم چنین تعدادی از آسیب دیدگان که به هلال احمر و فرمانداری مراجعه کرده بودند از طریق ستاد اجرایی امام (ره)  تعدادی کالای خانگی برای آنها فرستاده شده است .

فرماندار اندیکا در خاتمه از احداث تعدادی خانه های بهداشت جدید در برخی از روستاها خبر داد و افزود : در روستاهایی که جمعیت مناسب جهت احداث یک خانه بهداشت را داشته باشند این اقدام صورت خواهد گرفت.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: