همدلی مردم و مسئولان برای مهار آتش در چال میشان منطقه جریک بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان

عصر مسجدسلیمان // حجت الاسلام والمسلمین حیدرحجتی نیا سرپرست فرمانداری از مهار آتش سوزی در مراتع منطقه جریک(چال میشان) بخش گلگیر خبر داد و اظهار داشت: عملیات خاموش کردن آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی در جنگل های بادام و بلو ...

عصر مسجدسلیمان // حجت الاسلام والمسلمین حیدرحجتی نیا سرپرست فرمانداری از مهار آتش سوزی در مراتع منطقه جریک(چال میشان) بخش گلگیر خبر داد و اظهار داشت: عملیات خاموش کردن آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی در جنگل های بادام و بلوط منطقه جریک (چال میشان) شهرستان مسجدسلیمان پس از بیش از دو شبانه روز تلاش مشترک مردم، مسئولان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان حیدرحجتی نیا که روز جمعه از عملیات خاموش کردن آتش در این منطقه بازدید کرد بابیان اینکه اتش سوزی که طی دو روز پیش در این مطقه رخ داده بود ساعتی پیش مهارو اطفاء شد.

حجتی نیا گفت:اطفاء حریق در این منطقه با حضور نیروهای مختلف اعم از نیروهای منابع طبیعی،محیط زیست،هلال احمر، بخشداری، مرتع داران ،  گروه های مردم محلی ادامه یافت تا این که این آتش سوزی در روز جمعه مهار شد حجتی نیا همچنین تاکیدکرد: نیروهای مردمی نقش قابل توجهی در مهار این آتش سوزی داشتند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان که برای نظارت بر عملیات خاموش کردن آتش در منطقه حضور یافته بود، از حضور و اقدام به موقع گروه های مختلف مردمی، و اجرایی برای مهار آتش سوزی قدردانی کرد و گفت: همه عوامل حاضر در صحنه فعالیت بسیار خوب و ارزنده ای داشتند و منطقه را کامل پوشش دادند.

وی افزود: امکانات لازم برای مهار کامل این آتش سوزی ها باتوجه به موقعیت جغرافیایی و مراتع شهرستان به اندازه کافی نمیباشند لذا از مسئولان استانی بویژه استاندار محترم وهمچنین مدیرکل محترم بحران استان استدعا داریم امکانات و تجهیزات قابل توجهی را در اختیار شهرستان قرار دهند.

حجتی نیا در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در این آتش سوزی بالغ بر ۵۰هکتار از مراتع این متطقه که دارای درختان بادام، بلوط،کلخونگ،بنه بوده است بسیار آسیب دیده و همچنین گیاهان خودرو و علف‌های عرصه‌های طبیعی کاملا سوخته‌ اند.

گفتنی است: آتش سوزی در این منطقه باری دیگر یادآور این نکته بود که حفظ و حراست از طبیعت و عرصه‌های طبیعی وظیفه عمومی است و لازم است مرتع داران و استفاده کنندگان از عرصه‌های طبیعی و تفرجگران بیشترین دقت را در حفاظت از عرصه‌های طبیعی داشته باشند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: