جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با محوریت زلزله مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // با حضورمحمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی عسگر ظاهری ...

عصر مسجدسلیمان // با حضورمحمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حجتی نیا سرپرست فرمانداری ، شهام سلیمانی شهردار و مدیران اجرایی شهرستان و استان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با محوریت زلزله مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حجتی نیا سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرستان پس از وقوع زلزله اظهار داشت : دغدغه اصلی مردم و مسئولان بافت فرسوده و مناطق آلوده شهرستان مسجدسلیمان است. فقر در این شهر بیداد می کند و حتماً باید با یک عزم ملی مشکلات عدیده این شهر مرتفع شوند.

در ادامه جلسه علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : شاید ۱۱۰ سال از قدمت کشف نفت این شهر می‌گذرد ولی هنوز یک طرح جامع شهری هم برای آن تعریف نشده است. هم اکنون ۵ هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان نه اجازه تعمیر، تخریب و بازسازی دارند و نه در عین حال آنها را جابجا می کنند.

وی ادامه داد: ۸۵ هکتار زمین در مسجدسلیمان در اختیار ارتش است و باید آن را خریداری و برای جابجایی منازل در اختیار مردم قرار داد چرا که قطعاً در مناطقی که دسترسی شهری ندارند و روی تپه یا در دره هستند، بازسازی جواب نمی دهد و باید آنها را به اراضی بهتر جابجا کرد.

در ادامه جلسه دکتر مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت : توزیع ۲ هزار بسته کالای اساسی خانگی بین مردم زلزله زده شهرستان مسجدسلیمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام با توجه به نیاز مردم آسیب دیده از امروز آغاز شده است که این کالاهای اساسی شامل ۱۲ هزار قلم کالا است و بین مردم زلزله زده بر اساس اسامی که به ما اعلام شده در حال توزیع میباشد.

وی افزود: همچنین سه هزار بسته نوشت افزار نیز ابتدای مهرماه بین دانش آموزان این منطقه توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازسازی منازل آسیب دیده و همچنین اجرای طرح‌های اشتغال در مناطق مختلف مسجدسلیمان از اقدامات مؤثری است که هرچه سریع‌تر باید برای این شهر انجام شود که در این راستا ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌های اشتغال زا اختصاص یافته است.







نام:

ایمیل:

نظر: