نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان با اصحاب رسانه برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان با اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان پیمان چعباوی رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در ابتدای این نشست اظهار ...

عصر مسجدسلیمان // به مناسبت هفته قوه قضائیه نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان پیمان چعباوی رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در ابتدای این نشست اظهار داشت : یکی از مهمترین اقدامات دستگاه قضا در سطح شهرستان در چند سال گذشته الکترونیکی کردن دادرسی ها به منظور اطلاع از روند رسیدگی ها بوده است که این آمار در سال گذشته ۳۹٪ بوده است و در سه ماهه اول امسال این آمار به ۶۳٪ رسیده است.

وی افزود : با توجه به اینکه یکی از دغدغه های ریاست محترم قوه قضاییه اطاله دادرسی ها و پرونده های مسن می باشد با تاکید ایشان مبنی بر. تسریع رسیدگی سریع و صدور احکام، در مسجدسلیمان پرونده هایی که از سال ۹۰ وجود داشت در دستور کار قرار گرفته شد.

رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان در خصوص فعالیت شورای حل اختلاف عنوان کرد : عملکرد این شورا در سطح شهرستان مطلوب بوده است به طوریکه ۳۵% پرونده های ارجاعی به این شورا منتهی به سازش شده است.

چعباوی در ارتباط با آخرین وضعیت ساختمان دادگستری افزود : با توجه به اینکه بودجه این ساختمان تامین شد پیمانکار از آذرماه سال گذشته عملیات اجرایی احداث ساختمان را آغاز نمود که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم این ساخنمان طی زمان ۲ سال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد : پرونده های ورودی حوزه قضایی در سال ۹۶ لغایت ۹۷، ۲۷ هزار و ۸۷۲ پرونده بوده است که از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۴۸ پرونده مختومه شد ضمن اینکه این آمار در سال ۹۷ لغایت ۹۸ ، ۳۱۰۴۷ مورد بوده است که خروجی آنها ۲۹۹۷۹ پرونده بوده است.

این مقام مسئول در ارتباط با سرنوشت پزشک قلابی نیز بیان داشت : وی به ۲ سال حبس و جزای نقدی محکوم شد که با اعتراض متهم پرونده برای رسیدگی مجدد به استان ارجاع شده است.

در ادامه علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان بیان کرد : دادگستری از ۲ مجموعه دادگاه و دادسرا تشکیل شده است که وظیفه دادسرا رسیدگی مقدماتی به جرایمی است که در سطح شهرستان به وقوع می پیوندد بر همین اساس کار در دادسرا مقید به ساعت و زمان نیست.

وی ادامه داد : همواره سعی نمودیم منافع جامعه و عموم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و حداقل مطالبه مردم در بحث امنیت و اجرای عدالت را اجرا کنیم.

دادستان مسجدسلیمان افزود : سرقت، ایراد ضرب و جرح، توهین و تهدید از جرائمی هستند که بیشترین پرونده های قضایی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه فقر مالی و بیکاری علت اصلی سرقت هاست خاطر نشان کرد : در سال گذشته ۷ فقره قتل در شهرستان مسجدسلیمان به وقوع پیوست که ۵ مورد آن کشف شد ضمن اینکه آمار خودکشی ۱۳ فقره بوده است.

اسکندری افزود : در سه ماه نخست امسال خوشبختانه هیچگونه قتل عمد در سطح شهرستان اتفاق نیفتاد ضمن اینکه طی این مدت ۸ فقره خودکشی به وقوع پیوست که این آمار بسیار نگران کننده است.

 

نام:

ایمیل:

نظر: