همایش ملی بدون دخانیات در مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // همایش ملی بدون دخانیات با حضور معاون فرمانداری ، دادستان و برخی از روسای دستگاههای اجرایی با همت شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری  روز چهارشنبه ۹۸/۰۳/۲۹ در سالن امور ...

عصر مسجدسلیمان // همایش ملی بدون دخانیات با حضور معاون فرمانداری ، دادستان و برخی از روسای دستگاههای اجرایی با همت شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری  روز چهارشنبه ۹۸/۰۳/۲۹ در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر علی سرمست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در ابتدای این همایش در خصوص مضرات سیگار و آثار سوء آن بر روی انسان عنوان کرد : بحث دخانیات در سطح کلان نیازمند عزمی جدی و اخذ تصمیماتی حیاتی میباشد که در این راستا همایش هایی جهت آگاه سازی مردم برگزار شده است . در سراسر جهان علی رغم توصیه هایی که در مورد مضرات دخانیات داده میشود به علت اینکه بخشی از تجارت سودآور دنیا را شامل میشود کماکان بدون هیچ مانعی در حال تولید و عرضه میباشد.

وی ادامه داد: طبق گفته معاونت وزارت بهداشت در سال گذشته مبلغ ۱۶ میلیون دلار از ارز دولتی جهت خرید کاغذ سیگار وارداتی هزینه شده است. اگر در جامعه مصرف دخانیات محدود شود بسیاری از عوارض اجتماعی ، بهداشتی و درمانی کاهش می یابد.

دکتر سرمست افزود: بر اساس آمارها مصرف دخانیات بین ۸ تا ۱۰ سال طول عمر مفید انسان را کاهش می دهد. بیماری های قلبی و عروقی ، سکته های مغزی و قلبی ، گرفتگی شریانها از عوارض دخانیات میباشند. سیگار ممکن است ۱۴ سرطان مختلف را در انسانها ایجاد میکند که مهمترین آنها سرطان ریه است.

در ادامه علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان ضمن تشکر از بانیان این همایش اظهار داشت : متاسفانه همایش هایی که در سلامت انسانها تاثیرگذار میباشند جدی گرفته نمیشوند و مورد استقبال قرار نمی گیرند.

وی بااشاره به بحث قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در کشور تصریح کرد : در این قانون به نکات مهمی در خصوص فرآورده های دخانیات و استعمال آنها اشاره شده است که مهمترین نکته قانونگذار در این قانون عرضه و فروش محصولات دخانی با مجوز میباشد به طوری که پروانه فروش محصول وجود داشته باشد.

دادستان مسجدسلیمان ادامه داد: با توجه به افزایش بی رویه و نامتعارف مردم به سمت قلیان و خطر چندبرابری قلیان نسبت به سیگار از نهادهای متولی می خواهم نسبت به عرضه و فروش محصولات دخانی در اصناف توجه بیشتری داشته باشند و آنها را به دستگاه قضایی معرفی نمایند تا ضمن جمع آوری و پلمپ این مراکز فروش ، برخورد قانونی لازم با آنها صورت بگیرد.

در ادامه حیدر چراغی رئیس اداره تعزیرات حکومتی مسجدسلیمان عنوان کرد : مطابق با ماده ۱۷ قانون نظام صنفی ، واحدهای صنفی مکلفند قوانین و مقررات جاری کشور از جمله : قوانین و مقررات صنفی ، انتظامی، بهداشتی، ایمنی ، حفاظت فنی و زیباسازی محیط کار و دستورالعمل های مربوط به نرخ گذاری کالا و خدمات را که از سوی مراجع قانونی ذیربط ابلاغ میگردد رعایت کنند.

وی افزود : انتظار میرود نیروی انتظامی، اداره صمت و اتاق اصناف پس از رویت هرگونه تخلف ضمن تشکیل پرونده به صورت فوری آن را به اداره تعزیزات ارجاع دهند تا برخوردهای لازم با متخلفین صورت گیرد.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: