نشست هم اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستایی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان //نشست هم اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستایی با حضور سرپرست فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۹۸/۰۱/۱۱ در سالن شرکت نفت برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان اردو ...

عصر مسجدسلیمان //نشست هم اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستایی با حضور سرپرست فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۹۸/۰۱/۱۱ در سالن شرکت نفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان اردوان قنبری سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در این نشست ضمن تبریک سال نو اظهار داشت : در شوراهای اسلامی روستاها بعد از سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ ، افزایش چشمگیری در تعداد شوراها و دهیاران داشته ایم که این افزایش به نوعی به بحث عمران و آبادانی روستاها کمک کرد هر چند که اکنون در ابتدای راه هستیم اما میطلبد با تلاش و کوشش شما و همکاری و همیاری نماینده محترم ، فرمانداری ، بخشداران و بقیه دستگاههای اجرایی شهرستان بتوانیم آینده روشنی برای مسجدسلیمان پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد :با توجه به اینکه در سالیان گذشته شهرستان اندیکا جزو حوزه مسجدسلیمان بزرگ بوده است و اعتبارات راههای روستایی آن خاصه به جاده بازفت به شهرکرد منتهی شده بود ، تعداد زیادی از روستاهای شهرستان در زمینه جاده ای عقب ماندند.

سرپرست فرمانداری تصریح کرد : شهرستان مسجدسلیمان در حال حاضر دارای ۵۳ شورا و ۴۸ دهیاری میباشد که به ترتیب بخش مرکزی ۱۸ شورا و ۱۶ دهیار، بخش گلگیر ۲۷ شورا و ۲۴ دهیار ، عنبل ۸ شورا و ۸ دهیار که در سال گذشته با پیگیری های استاندار و نماینده محترم مرکز بخش عنبل به شهر تبدیل شد.

قنبری افزود : در خصوص بخش روستایی ۳۵ طرح هادی وجود دارد اما به علت بحث برخورداری که در سنوات گذشته فرمول آن به صورت سرانه جمعیتی محاسبه میشد و خطاهایی که در این زمینه وجود داشت نتوانستیم طرح هادی بیش از ۱۴ روستا را اجرا کنیم که امیدوارم با عنایت ویژه نماینده به روستاها، طرح هادی ۲۱ روستای دیگر اجرایی شود.

وی در خصوص پروژه های اجراشده در سال گذشته خاطرنشان کرد : در بحث ارزش افزوده و آلایندگی ها اعتباراتی که به فرمانداری برای روستاهای فاقد دهیاری داده شد با توجه به اینکه تعدادی از روستاها نیز به تازگی دارای دهیاری شدند از این اعتبارات منتفع شدند که در این راستا ۱۹ قرارداد منعقد شد و ۳۷ روستا در زمینه های بهسازی روستایی ، بهسازی چشمه و جاده های عشایری از این موضوع بهره مند شدند.

قنبری ادامه داد : در خصوص تعیین محدوده روستاها که دغدغه بسیاری از دهیاران و شوراهای روستاها در مسجدسلیمان بود بنیاد مسکن در قالب قراردادی به خوبی عملیات آن را آغاز نمود ، نقشه برداری انجام شد و تنها ابلاغ تاییدیه نهایی استان باقیمانده است.

وی افزود : باهمکاری و پیگیری نماینده محترم جهت جذب اعتبارات پروژه های خوبی همچون : زیرسازی و آسفالت روستای زمان آباد به مساحت ۱۴ هزارمترمربع، زیرسازی و آسفالت منطقه هفت شهیدان به مساحت ۸ هزارمترمربع و ۳۳ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شد.

وی ادامه داد : در بخش گل گیر نیز پروژه های خوبی در ۴ منطقه عشایری در دست اقدام میباشد ضمن اینکه آب رسانی به چند منطقه از این بخش در حال اجرا میباشد ، همچنین یکی از انتظارات دیرینه مردم شهرستان تکمیل جاده جریک میباشد که در صورت بهره برداری آن بخش عمده ای از مشکلات بخش گل گیر حل خواهد شد و بیش از ۴۰ روستا از جاده ارتباطی برخوردار خواهند شد و دسترسی شهرستان مسجدسلیمان به ایذه را کوتاه خواهد کرد که امیدوارم این امر مهم در سال جاری محقق شود.

این مقام مسئول تصریح کرد : با توجه به میزان زیاد بارندگیهای سال جاری که علاوه بر برکت و سرسبزی برای مردم ، مشکلاتی را به وجود می آورد که یاری همه دهیاران و شوراها را جهت آگاه سازی مردم به ویژه عشایر برای سکونت گاهشان را میطلبد.

در ادامه نشست علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنونان کرد : مدیران‌ دستگاههای اجرایی باید حل مشکلات روستائیان را در اولویت کار خود قرار دهند و با تعامل بین بخشی خدمت رسانی به‌ این‌ مناطق را با سرعت بیشتری دنبال کنند‌.

وی ادامه داد : حدود ۱۳۰۰ روستا در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان‌ بزرگ وجود دارد که برای آبادی و بهبود وضعیت آنها تا امروز از هیچ تلاشی دریغ نکرده ام و با‌ کشاندن‌ وزرا،استاندار و مدیران‌ کل به این مناطق نگاه آنها را به حوزه تغییر داده ام و این حضور مستمر تاکنون بسیار مفید بوده و تحول اساسی در روستاهای حوزه انتخابیه صورت گرفته است‌.

ظاهری افزود : جاده مسجدسلیمان به ایذه(جریک) یک راه ارتباطی بسیار مهم است که برای اتمام کار آن شرکت نفت را وارد کار شد  و طی سفر اخیر وزیر نفت از ایشان خواستم اعتبار لازم را فراهم کند تا در سال جاری با اتمام کار این جاده،مسجدسلیمان را از مسیر بسیار کوتاه تری به ایذه وصل کنیم‌.

وی گفت : بعد از ۵۱سال سابقه‌ گازرسانی به مناطق کشور هنوز دغدغه بعضی از مناطق و روستاهای حوزه انتخابیه مسجدسلیمان بزرگ نبود گاز است که با ۱۴۰میلیارد‌ اعتبار انتقال گاز از ایذه به اندیکا‌ و پس از آن به لالی را آغاز کرده ایم‌.ضمن اینکه در ۵۳روستای مسجدسلیمان و مجموعا‌ در حدود ۲۵۰روستای حوزه انتخابیه کارهای عمرانی و زیرساختی در حال انجام است،در سال ۹۶ و۹۷ تنها ۲۳میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای فاقد دهیاری اخذ کرده ایم اما هنوز با استانداردها‌ فاصله داریم و باید بیشتر کار کنیم‌.

وی در پایان بیان کرد : پس از گذشت ۴۰سال از انقلاب اسلامی هنوز ۱۳نقطه از بخش مرکزی مسجدسلیمان‌ آبرسانی نشده بود که با پیگیری های صورت گرفته این‌ امر محقق شد‌،آبرسانی‌ پایدار و با کیفیت به مردم روستاهای زیرمجموعه‌ لهبری با پیشرفت ۵۰درصدی در حال انجام و محل تامین این آب دریاچه سد مسجدسلیمان می باشد،در سه سال اخیر بسیاری از مناطق دور افتاده از نعمت آب آشامیدنی پایدار و با کیفیت بهره مند شده اند‌. همچنین در بحث مخابرات طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی صورت گرفته است و طی جلسه ای که اخیرا با وزیر ارتباطات داشته ام مصوب‌ شد که تا پایان خرداد ماه کلیه مشکلات مخابراتی حوزه انتخابیه مرتفع گردد.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: