مسجدسلیمان تنها مهد و پرورشگاه صنعت نفت ایران نبود بلکه شرکت بریتیش پترولیوم ( BP ) نیز با فوران چاه مسجدسلیمان متولد شد/ با کمک هم از این بحران و فشار اقتصادی به سلامت عبور می کنیم و برای جوانانمان کار و بهروزی و رفاه ایجاد می کنیم تا مشکلات و رنج مردم را کم کنیم

عصر مسجدسلیمان // وزیر نفت در بازدید چندساعته از مسجدسلیمان زادگاه نفت در ابتدا از محل چشمه های طبیعی نفت در منطقه سی برنج بازدید کرد و سپس راهی منطقه نمره یک شد تا بازدیدی از نماد صنعت نفت ایران و خاورمیانه ، چاه شماره ...

عصر مسجدسلیمان // وزیر نفت در بازدید چندساعته از مسجدسلیمان زادگاه نفت در ابتدا از محل چشمه های طبیعی نفت در منطقه سی برنج بازدید کرد و سپس راهی منطقه نمره یک شد تا بازدیدی از نماد صنعت نفت ایران و خاورمیانه ، چاه شماره یک مسجدسلیمان داشته باشد .
وی پس از آن راهی مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه مرکزی شد و در نشست صمیمانه نخبگان و مسئولین شهری حضور پیدا کرد .

علی عسگری ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زمان پیدایش نفت و رونق گرفتن صنعت نفت در مسجدسلیمان باخدماتی که ارائه شد مسجدسلیمان جزء شهر اولین ها بود ولی پس از گذشت یکصدوده سال وقتی که این صنعت درشهر کم رنگ شد به علت عدم سرمایه گذاری روی صنایع پایین دستی, مسجدسلیمان به وضعیت کنونی درآمده است ضمن اینکه درگذشته این شهر پایگاهی برای اشتغال سایر هموطنان بود اما اکنون باید تاسف خورد که مهمترین دغدغه جوانان مسجدسلیمان بیکاری میباشد

درادامه نیز احمد محمدی مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب عنوان کرد:مسجدسلیمان نه تنها درنفت اولین است بلکه دربسیاری از ابعادوشاخه های اجتماعی همچون تشکیل احزاب و زیرساخت های شهری به عنوان شهر اولین ها واقع شده است ولی بااین حال نسبت به روزهایی که این عناوین را داشته خیلی فاصله دارد.

وی همچنین افزود: دربحث پتروشیمی زیلایی وجمع آوری گاز دراین فاز بخشی از زنجیره با ارزش صنعت نفت تکمیل می شود ضمن اینکه از ٢٨مخزن حدود ٦بسته از آن ها درتأمین شهرمت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان می باشد وبرآورد تقریبی که دراین دوسال انجام می شود حدود پنج هزار میلیارد تومان می باشد که حدود یازده هزار میلیارد تومان آن دراندیمشک وحدود ٣٦٠٠میلیارد تومان آن دراطراف شهر مسجدسلیمان ونقاطی جون زیلایی, آسماری وتنگستان می باشد که باتعاملی که بین مسئولین شهر وصنعت نفت ومناطق نفت خیز جنوب وبخش پیمانکاری وخصوصی آن انجام خواهد گرفت، بتوانیم دربازه زمانی مناسب به انجام برسانیم وهمان طور که می دانید چهار درصد این هزینه ها صرف مسئولیت های احتماعی وعام المنفعه خواهد شد.

مهندس زنگنه در این جلسه طی سخنانی ضمن اظهار خوشحالی از حضور در زادگاه نفت و مردم این شهر اظهار داشت : مسجدسلیمان تنها مهد و پرورشگاه صنعت نفت ایران نبود بلکه شرکت بریتیش پترولیوم ( BP ) نیز با فوران چاه مسجدسلیمان متولد شد و در حقیقت ۲ شرکت در دو کشور جداگانه ولی همزمان با فوران یک چاه شکل گرفتند .
وی با اشاره به شرایط سخت و تحریم های آمریکا علیه کشورمان گفت : آمریکا یک جنگ سخت را علیه کشور و مردم ما به راه انداخته و این جنگ یک تفاوت اصلی که با جنگ مسلحانه دارد این است که کشته و مجروح ظاهری ندارد .
زنگنه ادامه داد : در این کارزار اقتصادی فشارهای سختی به ما تحمیل می شود و ملت ایران در کنار دولت در حال تحمل این فشارها و مقاومت در برابر دشمن قرار دارد .
وی با ابراز تأسف از وضعیت بیکاری سطح جامعه اظهار داشت : با کمک هم از این بحران و فشار اقتصادی به سلامت عبور می کنیم و برای جوانانمان کار و بهروزی و رفاه ایجاد می کنیم تا مشکلات و رنج مردم را کم کنیم .
وی همچنین گریزی به طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب اشاره کرد و گفت : در این طرح که تعدادی از مخازن حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار گرفته اعتبار خوبی برای این اقدام در نظر گرفته شده است .
وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت به ارائه خدمات در قالب مسئولیت های اجتماعی علاقمند است افزود : از همین اعتبار مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های توسعه ای و رفاهی در قالب مسئولیت های اجتماعی حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان هزینه خواهیم کرد .
لازم به ذکر است پس از اتمام سخنان وزیر نفت از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی لباس ایل غیور بخیاری به نشانه ی قدرشناسی میزبان از میهمان عالیقدر خود بر تن وزیر نفت پوشانیده شد .

 

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: