تجمع کارگران گروه ملی فولاد در مقابل ساختمان استانداری

عصر مسجدسلیمان // بسم الله  الرحمن الرحیم رسول خدا می‌فرمود:« هر کس مزد کارگرش را ندهد، لعنت خدا و ملائکه و همه مردم بر او باد کارکردن در اسلام عبادت است و اگر با انگیزه کسب درآمدحلال به جهت اداره آبرومندانه زندگی همراه ...

عصر مسجدسلیمان //

بسم الله  الرحمن الرحیم

رسول خدا می‌فرمود:« هر کس مزد کارگرش را ندهد، لعنت خدا و ملائکه و همه مردم بر او باد

کارکردن در اسلام عبادت است و اگر با انگیزه کسب درآمدحلال به جهت اداره آبرومندانه زندگی همراه باشد اجر و ثواب جهاد در راه خدا را در پی دارد و لذا نقل شده است که پیامبر دست کارگر را می بوسید، چون دست مجاهد فی سبیل الله بود.

نمی دانم چه باید گفت؟ پای درد دل مردم که می نشینیم انواع و اقسام نادیده گرفته شدن حقوق آنها را می شنوی و می بینی که چگونه حق مردم ضایع می شود؟

از شما می پرسم تا کنون چقدر حق دیگران را ضایع کرده اید؟ پشته ای که بر دوش شماست چقدر بزرگ است؟ آیا تا به حال به آن نگاه کرده اید؟ آیا اصلا به یاد دارید چقدر حق دیگران را ضایع کرده اید؟ به چه قیمتی اینکار را انجام داده اید؟ برای پول؟! چه چیزی باعث شده زیر دین دیگری یا دیگران قرار گیرید؟

حضرت علی (ع) می فرمایند:
هنگام قیامت که زمان اجرای عدالت است وقتی که حق مظلوم را از ظالم می گیرند بسیار سخت تر از ظلمی است که در دنیا بر مظلوم رفته است.

و آن کس که مقامی دارد و بیت المال را به نفع خود و دیگران ضایع می کند باید پاسخگوی میلیون ها نفر در روز قیامت باشد، راستی او فکر می کند چقدر اعمال نیکو دارد چقدر می تواند از آنچه جمع کرده برای انفاق استفاده کند تا حقوق ضایع شده را جبران کند!

بعضی ها فکر می کنند موقتا” برای نیازی حقی را ضایع کنند و در آینده آنرا جبران کنند. اما نمی دانند که جبران آن بسیار سخت است بسیار سخت تر از آن حقی که ضایع کرده اند، آنهم گناهی که به واسطه آن حق انسانی زیر پا گذاشته شود.
پس باید بسیار مراقب باشیم که از سخت ترین گردنه به سلامت بگذریم.

تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد کارگران ★ گروه ملی فولاد ★ یکی از معضلاتی است که زندگی این قشر زحمتکش را تحت تاثیر قرار داده است. زندگی عزتمند و با شرافت کارگران ایجاب میکند که انسان ، کاری را بر عهده بگیرد و امرار معاش نماید.

اسلام طبقه کارگر را با بهترین و شریف‌ترین صفات ستوده است و به کاری که با انگیزه کسب درآمد حلال برای اداره آبرومندانه زندگی همراه باشد، اجر و ثواب جهاد در راه خدا می‌دهد.

در بعض روایات آمده است که: قطره ی عرقی که از بدن کارگر می‌آید مثل قطره خونی است که از شهدای در راه خدا بیاید. چقدر این ارزش دارد!

کارگران مهمترین ابزار تولید سرمایه هستد اما این سرمایه داران هستند که همواره حقوق کارگران را پایمال میکنند و توجهی به آنان ندارند! قشری که به زبان خودمانی صورتش را باسیلی سرخ نگه داشته است و اهل شکایت و بگو مگو نیست، عادت به حقوق معوقه و بعضی مواقع به عدم پرداخت حقوق خود کرده است!

شاید هرکسی با خود بگوید که حتما خودشان بی تفاوت هستند که همواره مورد ظلم واقع شده اند، اما در واقع چنین نیست و کارگران زندگیشان توام با درد و قرض و بدهکاری و طلب از کارفرما می باشد!

جناب آقای استاندار :

براستی چه کسی می تواند مقدمات برداشته شدن مشکلات مدیریتی این کارخانه و در نتیجه امکان پرداخت مطالبات کارگران را فراهم کند؟⁉
چه کسی میتواند این قشر مظلوم را کمک نماید؟⁉
آیا وقت آن نرسیده که کمی از حقوق آنان دفاع شود! ⁉
دیگر این قشر آنقدر آسیب پذیر شده اند که توانایی اداره خود را هم ندارند دیگر چه برسد به خانواده؟

به قلم: محمد شهنی

نام:

ایمیل:

نظر: