تراژدی مرگبار کودکان در روستاهای دور افتاده شهرستان اندیکا

عصر مسجدسلیمان // با گذشت سال ها ، ایجاد خانه های بهداشت در سراسر روستاهای کشور اما هنوز هم در برخی روستاهای شهرستان اندیکا بویژه بخش چلو خانه بهداشت وجود ندارد . تنها طی گذشت یک ماه در روستاهای بخش چلو دو کودک طعم دردنا ...

عصر مسجدسلیمان // با گذشت سال ها ، ایجاد خانه های بهداشت در سراسر روستاهای کشور اما هنوز هم در برخی روستاهای شهرستان اندیکا بویژه بخش چلو خانه بهداشت وجود ندارد .

تنها طی گذشت یک ماه در روستاهای بخش چلو دو کودک طعم دردناک نیش عقرب ها را چشیدند و آخرین برگ زندگی شان در مقابل چشمان مغموم والدینشان ورق خورد .

شاید در عصر پیشرفت تکنولوژی و شعارهای توسعه خدمات درمانی کمتر کسی تصور کند که کسی به دلیل نیش عقرب جان ببازد اما این تراژدی به دلیل تزریق دیر هنگام پادزهر و نبود خانه بهدداشت هر روز تکرار می شود.

فاصله دور روستاها تا نخستین مرکز درمانی، عدم جاده های مناسب و نبود وسیله نقلیه و حتی نبود ارتباطات تلفنی موجب مرگ کودکان می شود .

تراژدی که هر لحظه امکان تکرارش وجود دارد .این تراژدی برای بقیه این کودکان هم تکرارخواهد شد، بخشهای ثابت مرگ تمام این کودکان روستاهای دور افتاده بخش چلو ، نبود خانه های بهداشت در این روستاها، عدم وجود جاده های دسترسی مناسب ، نبود ارتباطات تلفنی ، دیر رسیدن کودکان به بیمارستان و در نهایت فوت بوده است .

نیش برخی از این عقرب ها آنقدر زهر آگین است که باید بلافاصله پادزهر تزریق شود اما معمولا بعد چندین ساعت از حادثه به مراکز بهداشتی منتقل می شوند و در نهایت جان می دهند .

با توجه به فراوانی موارد مرگ و میر کودکان در سالهای اخیر در بخش چلو باید چاره اندیشی جدی به خصوص در زمینه توجه کادر درمانی مراکز بهداشت برای ارائه خدمات شبانه و امکانات جاده ای از یک سو و از سوی دیگر آموزش به مردم و جلوگیری از درمان های خودسرانه انجام شود.

نام:

ایمیل:

نظر: