جلسه موسسه ندای مردم زاگرس با فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان جهت ساماندهی کاروانهای عزا و نصب بنر برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // جلسه موسسه ندای مردم زاگرس با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد و سازمات تبلیغات اسلامی همچنین فعالان فرهنگی ، اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان جهت ساماندهی کاروانهای عزا و حذف نصب بنر روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۲۳ برگ ...

عصر مسجدسلیمان // جلسه موسسه ندای مردم زاگرس با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد و سازمات تبلیغات اسلامی همچنین فعالان فرهنگی ، اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان جهت ساماندهی کاروانهای عزا و حذف نصب بنر روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۲۳ برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهداف سازمانهای مردم نهاد اظهار داشت :  سمن ها از اهمیت بسیار بالای برخوردار هستند و نقش آنها بر رویکرد مطلوب مسایل فرهنگی اجتماعی تاثیر بسزایی داردضروری است زمینه را جهت فعالیت سمن ها در جامعه فراهم کرد تا از ظرفیت انها بهره مند شویم .

در ادامه کوروش حسنوند مدیر موسسه ندای مردم زاگرس بیان کرد : سمن ها در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و ورزشی به صورت کاربردی ورود کرده اند و خوب فعالیت می کنند، امروزه فقر فرهنگی و عدم آگاهی از حقوق شهروندی و عدم مطالبه گری بر فقر اقتصادی غلبه کرده است ابتدا باید اینگونه مسائل را برطرف کرد تا به مسیر هموار برسیم یکی از دلایل عقب ماندگی شهرستان این است که در بخش فرهنگ و فرهنگ سازی هزینه نمی شود.

وی ادامه داد : یکی از معضلات جدی که مسجدسلیمان و مناطق بختیاری نشین را گریبان گیر خود کرده است نحوه ی عزاداری میباشد که فرهنگ و آداب رسوم قوم بختیاری را خدشه دار کرده است  ، فرهنگ و رسومات بختیاری یکی از بهترین فرهنگ های اقوام شناخته شده است اما در دو دهه ی اخیر قوانین و فرهنگ جدیدی جای آن را گرفته است. راه اندازی کاروانهای عزا و نصب بنر در سطح شهر جز نا امیدی و افسردگی و بی توجهی به حقوق شهروندان چیزی را به  دنبال ندارد.

در ادامه جلسه حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان عنوان کرد: باید از فعالیت های سمن ها که جهت مطالبه گری و فرهنگ سازی چنین گامهای موثری را برداشته اند قدردانی نمود، اصلاح مسائل فرهنگی جامعه نیازمند عزم جدی سازمانهای مردم نهاد دارد.دستگاه های اجرایی سمن ها را بازوان قدرتی خود بدانند و قدرت انها را افزونتر کنند .

در ادامه دیگر اعضای حاضر در جلسه جهت ساماندهی نحوه عزاداری به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی پراختند که ماحصل آن تصویب مصوباتی جهت ارائه به ادارات مربوطه میباشد که به شرح ذیل است :

۱-معرفی مکان جهت نصب آگهی ترحیم در چند نقطه از شهر به جای نصب بنر توسط شهرداری
۲- ایجاد کانال مجازی متوفیات جهت پخش آگهی ترحیم شهروندان توسط شهرداری
۳- فعال شدن سردخانه چهاربیشه توسط شهرداری
۴- نشست با بزرگان طوایف توسط سمن ها
۵- تشکیل جلسه با انجمن سوگینه خوانان و افراد تاثیر گذار توسط سمن ها
۶- تشکیل کمپین جهت ساماندهی عزاداری در مسجدسلیمان
۷-دیدار از خانواده های صاحب عزا
۸- اجرای قوانین مربوطه و حمایت همه جانبه توسط دستگاههای مربوطه

 

نام:

ایمیل:

نظر: