اعتیاد به سمت زنانه شدن پیش می رود

عصر مسجدسلیمان // امروزه ما شاهد این موضوع هستیم که شیوع و مصرف مواد بین زنان و مردان جامعه در حال تغییر است. اعتیاد یکی از مهمترین معضلات و در عین حال پیچیده ترین معضل اجتماعی به حساب می اید چرا که تهدید علیه جامعه و سل ...

عصر مسجدسلیمان //

امروزه ما شاهد این موضوع هستیم که شیوع و مصرف مواد بین زنان و مردان جامعه در حال تغییر است.

اعتیاد یکی از مهمترین معضلات و در عین حال پیچیده ترین معضل اجتماعی به حساب می اید چرا که تهدید علیه جامعه و سلامت و امنیت ملی خواهد بود و خودش هم زمینه ساز و بستر عوامل دیگر اسیب اجتماعی از جمله طلاق، بزهکاری، جرم و سایر آسیب ها در کشور می شود.
مصرف مواد مخدر در حال افزایش است که باید یک نگاهی دقیق و همه جانبه به این اسیب اجتماعی شود و جمعیتی که دچار این اسیب و این معضل هستند را درمان کرد.

اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر به سمت زنانه شدن پیش می رود و بازتاب این موضوع می تواند در رشد آسیب های دیگر از جمله طلاق، خشونت های خانگی را افزایش دهد و تاثیر بسزایی داشته باشد.
زنان که بخش اعظم جمعیت کشور را تشکیل می دهند و به عنوان پایه های اصلی تربیت کودکان به حساب می آیند. مصرف مواد توسط این جنس، ما را با آسیب های مواجه میکند که بنیان خانواده را تهدید خواهد کرد. اما انچه که برای مصرف مواد در بین زنان می تواند بسیار نگران کننده باشد پایین امدن سن مصرف مواد مخدر از سوی دختران و روی اوردن انها به مواد محرک صنعتی در حالی که مردان تمایل به استفاده از مواد مخدر سنتی دارند.
بر چسب زنی که جامعه به زنان معتاد وارد می کند بسیار متفاوت تر و بیشتر از مردان معتاد است. آسیب شناسی زنان در حوزه اعتیاد می تواند یک موضوع بسیار مهم در جوامع باشد. زنان جامعه با مصرف مواد مخدر ذهنیت خود را بر این موضوع قرار می دهند که می توانند به خود باوری و مطرح شدگی در جامعه دست پیدا کنند که یکی از راهها را مصرف این گونه مواد می دانند .این خودباوری کاذب بر پیکره جامعه ضربات سختی وارد خواهد کرد.
حس لذت و ایجاد هیجان در بعضی از مواد مخدر می تواند عمده ترین علت گرایش دختران جوان به مواد محرک زا باشد.
آسیب های که زنان معتاد به جامعه می زنند تبعات وحشتناک تری را برای خانواده هایشان و دیگر اشخاص اجتماع به دنبال دارد.
(ایا اعتیاد می تواند پناهگاه زنان برای فراموش کردن فرصتهای از دست رفته باشد )
اگر اینگونه باشد تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت …

ساسان زکی پور
۹۶/۱۱/۲۹

نام:

ایمیل:

نظر: