تامین زیر ساخت های ارتباطی از جمله ملزومات دستگاههای متولی شهرستان جهت کاهش تصادفات میباشد / آموزش و ارتقاء فرهنگ رانندگی پروسه ای هزینه بر و درازمدت و در عین حال اثرگذار و تعیین‌کننده‌ جهت کاهش میزان حوادث رانندگی در مسجدسلیمان میباشد

عصر مسجدسلیمان // در شرایطی که کار‌شناسان سه عامل انسانی، خودرو و راه را رأس‌های مثلث تصادفات دانسته‌اند و از نقش بسیار چشمگیر‌تر خطای انسانی در بروز رخدادهای رانندگی خبر می‌دهند، در شهرستان مسجدسلیمان عدم فرهنگ رانندگی ...

عصر مسجدسلیمان // در شرایطی که کار‌شناسان سه عامل انسانی، خودرو و راه را رأس‌های مثلث تصادفات دانسته‌اند و از نقش بسیار چشمگیر‌تر خطای انسانی در بروز رخدادهای رانندگی خبر می‌دهند، در شهرستان مسجدسلیمان عدم فرهنگ رانندگی عامل چهارم میباشد.

شهرستان مسجدسلیمان با توجه به موقعیت جغرافیایی، تعدد جاده های مواصلاتی به واسطه مجاورت با شهرهای شوشتر، اندیکا،لالی و هفتکل ، عدم وجود زیر ساخت های ارتباطی لازم از قبیل جاده کمربندی ، تک محوره بودن جاده درون شهری و طویل بودن آن ، یکی از شهرهای حادثه خیز کشور در زمینه تصادفات بوده است به همین منظور تامین زیر ساخت های ارتباطی از جمله ملزومات دستگاههای متولی شهرستان جهت کاهش تصادفات میباشد در واقع مولفه اصلی توسعه شهرستان مسجدسلیمان راههای ارتباطی میباشد.

آموزش و ارتقاء فرهنگ رانندگی  علی رغم اینکه پروسه ای هزینه بر و درازمدت میباشد در عین حال می‌تواند نقش اثرگذار و تعیین‌کننده‌ای در میزان و شدت حوادث رانندگی در مسجدسلیمان داشته باشد که در این زمینه اداره راهنمایی و رانندگی مسجدسلیمان با برگزاری کلاس های آموزشی و نصب بنر و تراکت گام های بسیار موفقی را برداشته است.

یکی دیگر از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد تخلف در تصادفات تجاوز از سرعت مطمئنه میباشد که این مفهوم با نصب تابلو در جاده ها برای راننده مشخص گردیده است که بی اعتنایی و بی توجهی به این موضوع علاوه بر اینکه به طور مستقیم در وقوع تصادفات نقش داشته، سبب افزایش شدت تصادفات رانندگی نیز میشود.

رعایت نکردن فاصله طولی و عدم توجه به جلو از الزامات ایمنی در رانندگی میباشد که طبق مواد آیین نامه راهنمایی و رانندگی به ازای هر ۱۵ کیلومتر سرعت فاصله خودرو با خودروی جلویی می بایست حداقل ۶ متر یا یک طول خودرو فاصله رعایت شود. رعایت این میزان فاصله ، موجب می گردد تا رانندگان پشت سر در صورت بروز خطر نظیر اعمال ترمزهای شدید یا وقوع تصادف توسط خودروهای جلویی ، سبقت خطر آفرین توسط خودروهای دیگر و …. فرصت تصمیم گیری و دفع خطرهای احتمالی را داشته باشند.

در این بین اداره راهنمایی و رانندگی مسجدسلیمان اقدامات و راهکارهای مناسبی از جمله: نصب سرعت گیرهای متعدد در مکانهای مشخص و نیز نصب تابلوها جهت کاهش وقوع تخلفات سرعت غیر مجاز و در نتیجه کاهش وقوع وشدت تصادفات رانندگی برداشته که انتظار میرود سایر نهادها جهت تحقق این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند.

 

نام:

ایمیل:

نظر: