نصب سیستم فرکانسی انتقال اطلاعات فرآیندی چاه گازی از طریق خط لوله جریانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

  عصر مسجدسلیمان // عملیات نصب سیستم انتقال اطلاعات فرآیندی بر پایه تغییر فرکانس بر بستر خط لوله، برای نخستین بار در صنعت نفت و با استفاده از ظرفیت و قابلیت شرکت های دانش بنیان ایرانی و با استفاده از فناوری های نوین ...

 

عصر مسجدسلیمان // عملیات نصب سیستم انتقال اطلاعات فرآیندی بر پایه تغییر فرکانس بر بستر خط لوله، برای نخستین بار در صنعت نفت و با استفاده از ظرفیت و قابلیت شرکت های دانش بنیان ایرانی و با استفاده از فناوری های نوین بر روی یکی از چاه‌های گازی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با موفقیت به اتمام رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، در این اقدام که پس از تحقیق و بررسی توسط واحد ابزار دقیق اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت عملیات صورت پذیرفت ضمن افزایش ضریب پایداری زیاد انتقال اطلاعات در برابر تهدیدات محیطی و سرقت کابل ها، افزایش ضریب امنیت ارسال اطلاعات و فرامین کنترلی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های شرکت به مبلغ تقریبی ۲۰ میلیارد ریال را موجب گردید.

 

پرسنل پرتلاش واحد ابزار دقیق اداره نگهداری و تعمیرات برای این اقدام، ضمن طراحی و مونتاژ پنل کنترلی و حفاظتی بر روی چاه، طراحی و اجرای پنل فرمان در اتاق کنترل مقادیر ترانسمیترها را به صورت آنلاین بر روی مانیتور نصب شده در اتاق کنترل نمایش داده و این امکان را فراهم آوردند تا فرامین اپراتور برای کنترل چاه نیز ارسال گردد.

 

همچنین دکتر مهراب حسنوند رییس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در توضیحات تکمیلی افزود : این پروژه که با نظارت تیم ابزار دقیق و برای نخستین بار در مناطق نفت‌خیز جنوب صورت پذیرفت یکی از پیشرفته ترین روشها و ابزار در خدمت اپراتور بوده که باعث پایداری در تولید ایمن می‌شود.

 

وی افزود: این عملیات که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان انجام شده که استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها همواره مورد تاکید مدیران ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بوده است.

 

لازم به ذکر است علاوه بر اقدامات عنوان شده،کلیه سیستم های حفاظتی لازم نظیر سیستم ارتینگ و حفاظت الکتریکی در برابر صاعقه نیز لحاظ و اجرا گردید.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: