نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // صبح امروز یکشنبه نشست خبری مدیرشبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان در سالن جلسات بیمارستان ۲۲ بهمن برگزار شد . به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر یاسر جلیلی مدیر ...

عصر مسجدسلیمان // صبح امروز یکشنبه نشست خبری مدیرشبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان در سالن جلسات بیمارستان ۲۲ بهمن برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر یاسر جلیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این جلسه ضمن تاکید بر نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاهی بخش و ارتقاء سطح اطلاع رسانی گفت:خبرنگاران زبان گویا و گوش شنوای یک جامعه هستند و قطعا در همه زمینه ها و شرایط خبرنگاران می توانند در مسیر خدمت رسانی کمک کننده باشند.
وی ادامه داد:با پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه حدود ۱۰۰‪ میلیارد تومان پروژه های عمرانی متعدد در حوزه شبکه و بهداشت شهرستان انجام یا در حال تحقق هستند که می توانند کمک شایانی به شهرستان مسجدسلیمان در حوزه های مختلف بهداشت و درمان داشته باشد.
وی ادامه داد:با هدف توازن خدمات رسانی درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان، پروژه ساختمان اورژانس منطقه کلگه به پایان رسیده است و با تجهیز و خرید وسایل لازم تا اواسط سال آینده وارد فاز خدمات رسانی خواهد شد و اکنون حدود ۴۳ پزشک متخصص در سطح شهرستان مشغول طبابت هستند.

یاسر جلیلی در خصوص احداث دانشکده علوم پزشکی در شهرستان هم تشریح کرد:خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سطح وزارت،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پس از دفاعیات و مستندات لازم، مجوزات احداث آن در سه رشته پرستاری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی مصوب شده است و امیدواریم از مهرماه ۱۴۰‪۲ شاهد جذب دانشجو در این رشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان افزود:در همین راستا مجوز راه اندازی مرکز ناباروری در مرکز تخصصی شهرستان هم گرفته شده است و در سال آینده شروع بکار خواهد کرد و در خصوص تجهیزات بیمارستانی هم می توان به خرید دو دستگاه بیهوشی، حل مشکل بیمه و ایمنی آسانسورها، مانیتورینگ بخش اورژانس،سونو اکو پرتابل، ارتقاء خدمات آزمایشگاه مثل آزمایش تیروئید و….،۴ میلیاردتومان هزینه غیرپرسنلی برای مراکز بهداشتی شهری و روستایی،گرفتن مصوبه دریافت ماموگرافی، سونوگرافی و رادیولوژی پرتابل برای بخش اورژانس،انجام اقدامات لازم برای خرید دومین دستگاه امحا زباله شهرستان با همکاری شهرداری محل اعتبارات آلاینده ها اشاره کرد.
رئیس مرکز بهداشت مسجدسلیمان هم در ادامه جلسه تشریح کرد:در حوزه وظایف نظارتی شبکه بهداشت در سال جاری بیش از ۱۴۸‪ مورد بهداشتی از صنوف مختلف کشف و مقام قضایی معرفی شدند و همچنین ۴۲۲‪۷ مورد بازرسی مشترک،۱۵۰‪۰ مورد بازرسی مدارس، ۱۵۱‪ مورد اخطار در اصناف و ۱۷ پلمپ در اصناف مختلف شهرستان صورت گرفته است.
وی ادامه داد:رسالت اصلی شبکه بهداشت، نظارت و پیگیری است و سامانه ۱۹۰‪ برای دریافت شکایت های مردمی در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی وجود دارد و در همین راستا امسال حدود ۲۴۴‪ مورد شکایت از این سامانه دریافت کرده ایم.
زمانپور افزود:با پیگیری های انجام شده،سیستم آب شرب شهرستان مسجدسلیمان از مبدأ(تأسیسات گدار) با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به فیلتراسیون مجهز شده است که اقدامی بسیار مهم در جهت رفع آلودگی های آبی و انگلی به شمار می رود.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان مسجدسلیمان در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد:خوشبختانه امروز مشکل اتصال به اینترنت ۸۰ درصد خانه های بهداشت روستایی حل شده است و این مراکز برای خدمات رسانی به اینترنت دسترسی دارند.
محمدی مدیر داخلی بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان هم در پایان جلسه گزارشی کوتاهی از خدمات درمانی انجام شده،تشریح کرد:در سال جاری حدود ۲۵ هزار بستری، ۱۷۰‪هزار مراجعه درمانگاه عمومی،۳ هزار سونوگرافی، ۱۴ هزار و پانصد مراجعه به آزمایشگاه، ۱۰ هزار رادیولوژی،‪۱۶۰۰ مراجعه به فیزتراپی، ۵ هزار ام آر آی و ۶ هزار عمل کوچک و بزرگ در این بیمارستان انجام شده است.

 

نام:

ایمیل:

نظر: