در صورت بهره برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان سرعت اینترنت خانگی تا ۲۰۰ مگابیت افزایش می‌یابد

عصر مسجدسلیمان // فیبر نوری سریع‌ترین مکانیزم اتصال به اینترنت برای کاربران خانگی و تجاری در کشورهای مختلف است. در ایران نیز اینترنت فیبر نوری به شکل محدود و نه چندان فراگیر در دسترس کاربران خانگی و تجاری قرار گرفته است. ...

عصر مسجدسلیمان // فیبر نوری سریع‌ترین مکانیزم اتصال به اینترنت برای کاربران خانگی و تجاری در کشورهای مختلف است. در ایران نیز اینترنت فیبر نوری به شکل محدود و نه چندان فراگیر در دسترس کاربران خانگی و تجاری قرار گرفته است. به‌طوری که در مقایسه با استانداردهای مخابراتی دیگر مثل ADSL و VDSL ضریب نفوذ بسیار کمی دارد. در همین رابطه گفتگویی با رییس اداره مخابرات شهرستان مسجدسلیمان داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان بهروز جهانبخشی رییس اداره مخابرات شهرستان مسجد سلیمان در پاسخ به وضعیت نصب کافوهای نوری شهرستان گفت: از تجهیزات پروژه FTTC وارد شده، تاکنون از ۲۳ کافوی نوری، تعداد ۱۹ عدد در سطح شهر مسجدسلیمان نصب گردیده است.

وی ادامه داد: ۱ عدد از کافوهای نصب شده در واحد دانشگاه آزاد مسجدسلیمان به بهره برداری رسیده است و ۱۸ کافوی دیگر نیز آماده بهره برداری می باشد که امیدواریم در آینده نزدیک و با دریافت تجهیزات مورد نیاز، عملیات کابل برگردان در تمامی مناطق و برای تمامی کافوهای نوری نصب شده انجام شود.

جهانبخشی در رابطه با قطعی تلفن های ثابت در سطح شهرستان اظهار داشت: تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۰۰ مورد سرقت کابل های مخابراتی گزارش شد که با تلاش پرسنل این اداره بیش از ۸۰ درصد این قطعی‌ها رفع گردیده است و با توجه به نیاز شهروندان محترم مسجد سلیمان به اینترنت پرسرعت خانگی همواره تلاش این مجموعه بر رفع سریع مشکلات قطعی هاست.

بهروز جهانبخشی در رابطه با پروژه‌ی FTTH شهرستان مسجد سلیمان افزود: با توجه به اینکه قیمت تجهیزات فیبر نوری در سمت مشترکین بسیار بالاست در حال حاضر به دلیل استقبال کم از این بستر ارتباطی تنها پروژه ی FTTC (فیبر تا کافو) در مسجدسلیمان در حال نصب و پیگیری است که همین امر سرعت اینترنت پرسرعت خانگی از ۱۶ مگابیت در بستر کابل مسی را به بیش از ۴۰ مگابیت در ثانیه افزایش خواهد داد و امیدواریم با استقبال مشترکین در آینده و راه اندازی پروژه‌ی FTTH (فیبر تا خانه) بتوان تا سرعت ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را به شهروندان مسجدسلیمان ارائه داد.

وی در پایان اظهار داشت: مجوز ۴ دکل مخابراتی همراه اول در مناطق شهرک ولیعصر، دولت آباد (مال دولت)، چهاربیشه (خیابان انصار) و مال شنبه اخذ گردیده است که دکل مخابراتی منطقه مال شنبه نصب و در حال استفاده می باشد، و به محض دریافت تجهیزات مورد نیاز مابقی دکل های مخابراتی نیز در آینده نزدیک نصب خواهد شد. همچنین از شهروندان عزیز در شهرستان مسجدسلیمان خواستاریم با توجه به ازدیاد سرقت کابلهای مخابراتی در شهرستان، در صورت مشاهده موارد مشکوک به سرقت سریعاً با پلیس ۱۱۰ در تماس باشند.

نام:

ایمیل:

نظر: