بازار مسجدسلیمان تعطیل شد/ ۴ واحد صنفی متخلف تا اطلاع ثانوی پلمب شدند

عصر مسجدسلیمان// مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان اعلام کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی، واحدهای صنفی غیرضرور شهرستان مسجدسلیمان طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، د ...

عصر مسجدسلیمان// مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان اعلام کرد: با توجه به شرایط قرمز کرونایی، واحدهای صنفی غیرضرور شهرستان مسجدسلیمان طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، دکتر شایسته شمی پور اظهار داشت : طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا واحد های صنفی غیرضرور این شهرستان همچون دیگر شهرهای قرمز و نارنجی تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود.

شمی پور ادامه داد: در همین راستا نظارت و بازرسی بر روند اجرای محدودیت ها به صورت مستمر و ۲۴ ساعته محسوس و نامحسوس توسط ادارات اماکن، صمت، بهداشت و اصناف در شهرستان مسجدسلیمان انجام و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشاغل گروه ۱ و تمام واحد های صنفی و ادارات مجاز به فعالیت نیز بیش از پیش موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

دبیر ستاد پیشگیری از کرونا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از کلیه اصنافی که به قانون احترام گذاشتند گفت: بر همین اساس صبح امروز طی بازدید مشترک بیشتر اصناف با درک وضعیت پیش آمده مغازه های خود را تعطیل و ۴ واحد متخلف شامل دو مغازه پوشاک، ۱ مغازه آرایشی بهداشتی و ۱ مغازه فروش  موبایل که برای سلامتی خود و مردم احترام قائل نشدند تا اطلاع ثانوی پلمب شدند.

دکتر شمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به هیچ وجه مماشاتی با متخلفین صورت نخواهد گرفت و برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط اصناف مختلف با با شماره ۱۹۰ مرکز رسیدگی به تخلفات بهداشتی و یا پلیس ۱۱۰ تماس و واحد متخلف را معرفی کنند و بدانند در کوتاه ترین زمان ممکن با آن برخورد خواهد شد.

وی همچنان دور همی های خانوادگی و حضور در مراسمات عزا و عروسی را از اصلی ترین عوامل ابتلا بیماران عنوان کرد و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که در راستای حفاظت از خود و خانواده تحت هیچ شرایطی در دورهمی‌های خانوادگی، مراسمات عزا و عروسی شرکت نکنند، همچنین از حضور در قبرستان ها به جد خودداری نمایند.

شمی پور گفت: متاسفانه به علت حضور مردم در مراسم های عروسی و عزا تعداد قابل توجهی از مردم به بیماری کرونا مبتلا شده و این موارد نشان می دهد برگزاری هرگونه مراسمی نقش زیادی در گسترش این بیماری دارد.

وی گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مهمترین راه پیشگیری از کروناست و شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین مسئولیت اجتماعی را ایفا می نمایند، شمی پور رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها را بهترین راه حل کاهش این بیماری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی هر چه سریع تر شاهد کاهش مبتلایان به این ویروس باشیم…

 

نام:

ایمیل:

نظر: