تعیین استراتژی و راهبرد ارتقاء نظام آموزشی پرورشی کشور،تکلیف آموزش و پرورش است

عصر مسجدسلیمان // نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا گفت: وزیر آموزش و پرورش بداند گزارشات و روایاتی که برخی مدیران استان به وی میگویند با واقعیات آموزش وپرورش خوزستان که سرشار از بی عدالتی آموزشی است تعارض ...

عصر مسجدسلیمان // نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا گفت: وزیر آموزش و پرورش بداند گزارشات و روایاتی که برخی مدیران استان به وی میگویند با واقعیات آموزش وپرورش خوزستان که سرشار از بی عدالتی آموزشی است تعارض دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، دکتر علیرضا ورناصری در گفتگو با خبرنگار ما گفت : تعیین استراتژی و راهبرد نظام آموزشی-پرورشی، تکلیف آموزش و پرورش است.مردم شریف خوزستان مطابق اصول ۳ و ۳۰ قانون اساسی در حوزه وظایف این وزارتخانه مطالبات فراوان دارند، عدم توجه به مشکلات ناشی از گستردگی جغرافیایی مناطق و شهرستانهای استان، پایین بودن سرانه آموزشی،کمبود نیروی انسانی وفضای آموزشی، کمبود منابع مالی و اعتباری، عدم توجه کارشناسی به دو زبانه بودن بسیاری از مناطق استان، بازماندگی فرزندان خوزستان از تحصیل، فرسودگی ۳۰درصد مدارس استان در برخی شهرستانها از جمله مسجدسلیمان، برخی از مشکلات مردم منطقه در حوزه آموزش پرورش است که عجیب و تاسف برانگیز است.

وی ادامه داد : وزیر آموزش و پرورش بداند گزارشات و روایاتی که برخی مدیران استان به وی میگویند با واقعیات آموزش وپرورش خوزستان که سرشار از بیعدالتی آموزشی است تعارض دارد. چرا که در استانی که بر انبوهی از ثروت نشسته بیش از یک هزار مدرسه سنگی وجود دارد و رکورد داری در این چالش تاسف برانگیز است.

دکتر ورناصری اضافه کرد : وجود مدارس چادری و دهها مدرسه به شدت فرسوده یا استیجاری در استان به ویژه درشهرستان اندیکا، ضرورت پیگیری مطالبات و اعتراضات نیروهای نهضتی،غیرانتفاعی ،پیش دبستانی و امثال این زحمتکشان به تبعیض در استخدام ، عدم تجهیز بسیاری از مدارس چهار شهرستان به ویژه مناطق محروم به وسایل سرمایشی علیرغم گرمای طاقت فرسا ازجمله معضلات و مطالبات به حق مردم حوزه انتخابیه بنده در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه درمناطق عشایری، کمبود امکانات زیر ساختی،فضا و تجهیزات غیراستاندارد آموزشی، موجب سلب فرصت مهارت آموزی و نبودتجهیزات فناوری و آموزش مجازی از مواقفِ توسعه مهارت های بومی و محلی است، خاطرنشان کرد :استان خوزستان از نظر تعداد خیرین مدرسه ساز در کشور دارای رتبه های دوم یا سوم است اما سیاستگذاریهای ناصحیح باعث عدم بهره از این ظرفیت والا و موثر شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان،لالی اندیکا و هفتکل در ادامه گفت : عدم ایجاد هماهنگی لازم با نهادهای مختلف استان،جهت شناسایی نقاط کور از نظر دسترسی به اینترنت و شبکه های رادیویی و تلویزیونی برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری و صعب العبور استان وایجاد مشکل برای دانش اموزان این مناطق ، عدم کارآیی طرح هوشمندسازی مدارس که همانند بسیاری از طرحهای اقتباسی،در ظاهر گرایی خلاصه و زیر ساختها و محتوای آن درشرایط شیوع کرونا مفیدواقع نشد و همچنین عدم ارائه مشوقهای مالی- رفاهی برای فرهنگیانِ خوزستان جهت پایداریِ نیروی انسانی که بدلیل نامناسب بودن آب و هوا و نبود امکانات هرساله بسیاری از فرهنگیان متقاضی خروج از استان هستند، از دیگر خواسته های بحق منطقه میباشد.

دکتر ورناصری در ادامه عدم برنامه ریزی جهت انسداد مبادی بیسوادی، توسعه آموزش فنی و حرفه ای و دریافت کمک از شرکتها و صنایع موجود در استان جهت اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین را از اساسی ترین گلایه ها و مطالبات مردم در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در ضعف ناشی از سیاستگذاریهایِ مختص آموزشهای از راه دور، دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار و دانش‌آموزان دیرآموز با تبعیض آموزشی مواجه شده اند که لازم است وزیر محترم به این موارد نیز رسیدگی نماید.

عضو کمیسیون انرژی در خاتمه خاطرنشان کرد: در مسجدسلیمان ثروتمند ولی محروم، مدرسه ای با قدمت ۹۲ سال همچنان در حال استفاده است ضمن اینکه در این شهرستان ۶۰ درصد مدارس فرسوده، سنگی و غیرایمن میباشند که این موارد صرفا بخشی از مشکلات بیشمار این حوزه است که ضروری است به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر: