نماینده پژوهشکده قوم بختیاری در شهرستان مسجدسلیمان معرفی شد

عصر مسجدسلیمان // طی آیینی با حضور فرماندار مسجدسلیمان، شهردار این شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کورش حسنوند بعنوان نماینده پژوهشکده قوم بختیاری در شهرستان مسجدسلیمان معرفی شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیما ...

عصر مسجدسلیمان // طی آیینی با حضور فرماندار مسجدسلیمان، شهردار این شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کورش حسنوند بعنوان نماینده پژوهشکده قوم بختیاری در شهرستان مسجدسلیمان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان ، محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ بختیاری یک فرهنگ غنی و اصیل هست باید بهسمت توسعه فرهنگی برویم و بنده نیز از برنامه های فرهنگی هنری استقبال میکنم.

در ادامه کورش حسنوند عنوان کرد : قوم بختیاری یکی از اقوام اصیل و دارای فرهنگ غنی و تاریخ کهن می باشد که در این راستا از دکتر آرمان راکیان رئیس محترم و تلاشگر پژوهشکده بختیاری که زحمات زیادی برای قوم متحمل شدند تا این پژوهشکده تاسیس شود ، تشکر میکنم.

وی ادامه داد: جای تشکر دارد از استاد حمید حیدری ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد مسجدسلیمان که واقعا کارنامه موفقی در طی سه سال مدیریت خود داشته است و امید را به جامعه فرهنگ و هنر برگرداند ضمن اینکه وی از اسفند ماه ۹۷ تا کنون پیگیر پژوهشکده بودند تا شعبه ای در مسجدسلیمان پایتخت فرهنگی هنری بختیاری دایر شود و به لطف خدا امروز شاهد تحقق این موضوع هستیم و امیدواریم که همه عزیزان فرهنگی هنری و اساتید علمی ، در جهت توسعه فرهنگی قوم خود نقش ایفا کنند زیرا قوم بختیاری ظرفیت بسیاری جهت تحقیقات و پژوهش در مسائل فرهنگی، هنری ،اجتماعی و تاریخی دارد که به همین منظور رئیس محترم اداره فرهنگ و اشاد مسجدسلیمان مکانی در محل فرهنگسرای جوان را در اختیار پژوهشکده قرار دادند.

حسنوند افزود : یکی از برنامه های مهم ما افتتاحیه دفتر پژوشکده با جمع کثیری از فرهیختگان و هنرمندان شهرستان برگزار شود اما به دیل شیوع بیماری کرونا در همین سطح با رعایت پروتکلهای بهداشتی بسنده کردیم.

وی در پایان گفت : در آینده اهداف و برنامه های بسیاری داریم که شامل: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری جهت اتحاد اقوام و توسعه فرهنگی،شاهنامه خوانی بختیاری، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری و صنایع دستی و بومی محلی،آیین رونمایی و معرفی کتب چاپ شده در وصف قوم بختیاری، شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه پژوهشی و فرهنگی هنری، اختصاص شبکه تلویزیون و رادیو بختیاری، تجلیل از نویسندگان و پیشکسوتان و برگزارکنندگان جشنواره های بختیاری،و…می شود.

گفتنی است حسنوند مدیریت موسسه فرهنگی دشت فراز دیار زاگرس، دبیر جشنواره اقوام و مشاور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مسجدسلیمان را در کارنامه خود دارد.

 

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: