آئین معارفه مشاور عالی و معتمد جمعیت معتمدین صلح و سازش استان خوزستان در مسجدسلیمان برگزار شد

عصر مسجدسلیمان // آئین معارفه بیژن قنبری مشاور عالی مسجدسلیمان و ابراهیم شینی عضو معتمد صلح و سازش با حضور دکتر چعباوی ریاست دادگستری مسجدسلیمان و دکتر بهمن سهرابی مدیر امور شهرستان ها و اعضای شورای راهبردی جمعیت معتمدین ...

عصر مسجدسلیمان // آئین معارفه بیژن قنبری مشاور عالی مسجدسلیمان و ابراهیم شینی عضو معتمد صلح و سازش با حضور دکتر چعباوی ریاست دادگستری مسجدسلیمان و دکتر بهمن سهرابی مدیر امور شهرستان ها و اعضای شورای راهبردی جمعیت معتمدین صلح و سازش خوزستان (ذات البین) و جمعی از بزرگان و معتمدین‌ شهرستان در دفتر ریاست دادگستری شهرستان مسجدسلیمان برگزار گردید .

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان در این جلسه بیژن قنبری ضمن خوش آمدگویی به مدعوین گفت : اصلاح ذات البین و برقراری صلح سازش از قدیم الایام هم در فرهنگ دین مبین اسلام و همینطور آداب و رسوم اقوام ایرانی از جایگاه والایی برخوده و هست و امید داریم ما نیز در این راه بتوانیم با استفاده از ظرفیت بزرگان ، ریش سفیدان و معتمدین با حمایت دستگاه قضا گام های موثری برداشته و گره گشای برخی مشکلات و درگیری ها بوده و آنها را به صلح و سازش برسانیم .

در ادامه دکتر بهمن سهرابی مدیر امور شهرستان های جمعیت معتمدین استان خوزستان (ذات البین) اظهار کرد : جمعیت معتمدین در سال ۹۲ به همت حاج حمید حاجیان سعیدی و جمعی از بزرگان ،معتمدین جامعه ، شیوخ و دلسوزان استان به ثبت رسیده و آغاز به کار نمود .

سهرابی افزود : با اتکال به خداوند متعال و استعانت از ائمه اطهار و تلاش و کوشش شبانه روزی اعضا تاکنون توانسته ایم تعداد ۴۶۰۰ پرونده درگیری و اختلاف فردی و طایفه ای را به صلح و سازش رسانیده و با ایجاد فرهنگ اصلاح ذات البین از تکرار و بیشتر شدن این درگیری ها جلوگیری به عمل آوریم.

وی گفت : همچنین طی ۸ سال توانستیم تا به امروز ۳۴ پرونده قتل و قصاص را پس از برگزاری جلسات متعدد و با وساطت بزرگان ، خوانین ، شیوخ و معتمدین جامعه در شهرها ، روستا و اقوام و طوایف مختلف حل و فصل نموده و با بخشش و گذشت اولیای دم ۳۴ انسان را از پای چوبه دار نجات داده و به کانون گرم خانواده هایشان بازگردانیم .

در ادامه سردار موسی نجف پور شهنی دبیر جمعیت معتمدین گفت : همه با باید دست به دست هم‌داده و با ترویج فرهنگ اصلاح ذات البین طبق فرمایشات و تاکید حضرت آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه در  خصوص اصلاح ذات البین بتوانیم با برقراری صلح و سازش کمک حال دستگاه محترم قضایی باشیم .

در ادامه این آئین پیمان‌چعباوی ریاست دادگستری شهرستان مسجدسلیمان با بیان‌حدیث
«امام موسی‌کاظم (علیه‌السلام)»:
طوبی لِلْمُصلِحینَ بَینَ النّاسِ اُولئِکَ هُمُ المُقرَّبونَ یَومَ القِیامَه.

خوشا به حال کسانی که میان مردم صلح و آشتی می‌دهند. آنان هستند که در روز قیامت مقربان درگاه الهی خواهند بود ، اظهار کرد :
از تلاش های جمعیت معتمدین صلح و سازش خوزستان (ذات البین) در راستای ترویج فرهنگ اصلاح ذات البین در جامعه و اهداف و برنامه های این سازمان مردم‌نهاد در خصوص اصلاح ذات البین و برقراری صلح و سازش در سطح استان خوزستان که از فعالیت های بسیار با ارزشی است صمیمانه تشکر می نمایم .

چعباوی ادامه داد : اصلاح ذات البین بدعت بسیار خوبی است که توسط قوه قضائیه با بوجود آوردن شورای حل اختلاف خصوصاً در استان هایی مانند خوزستان که از بافت عشایری و اقوام مختلف تشکیل شده است ، بنا نهاده است ، چرا که اصلاح ذات بین در همه فرهنگ ها از قدیم الایام بوده و هست.

وی بیان کرد : در استان خوزستان به دلیل بافت عشایری و وجود طوایف و ایلات مختلف اعم از عرب ، بختیاری ، شوشتری ، دزفولی و … فرهنگ اصلاح ذات البین و حمایت و تلاش های بزرگان ، معتمدین و شیوخ همواره تاثیرات مثبتی در حل و مصالحه در اختلافات مختلف در منطقه داشته و دارد .

رئیس دادگستری مسجدسلیمان با بیان اینکه این کارهایی که شما در جمعیت معتمدین صلح و سازش خوزستان در جهت برقراری صلح و اصلاح ذات البین در جامعه انجام می دهید ، هم به ما مسئولین در بحث ایجاد ثبات در امنیت کمک ‌می کند و هم از همه مهمتر باعث افزایش ضریب اعتماد و ارتقا امنیت در جامعه و کم شدن پرونده هایی قضایی میگردد ، خاطر نشان کرد : ما از اینگونه امور استقبال می کنیم و اعلام می داریم در این راه هرگونه مساعدت و کمکی در این زمینه بتوانیم‌و نیاز باشد با کمال میل در چارچوب قانون یاری رسان خواهیم بود .

چعباوی گفت : با ایجاد دبیرخانه ای توسط جمعیت معتمدین صلح و سازش خوزستان در دادگستری شهرستان و با معرفی و محول کردن پرونده هایی از سوی دادگستری در راه برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین اقدام نمایید .

در پایان این آئین حکم آقای بیژن قنبری بعنوان مشاور عالی جمعیت معتمدین صلح و سازش خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان و آقای ابراهیم‌ شینی بعنوان معتمد صلح و سازش توسط ریاست دادگستری مسجدسلیمان و مدیر امور شهرستان ها و دبیر جمعیت معتمدین صلح  سازش استان خوزستان (ذات البین) اهدا گردید .

 

  • ناظر - جولای 10, 2020 در 4:56 ق.ظ

    چقدر تبلیغ بی پایه
    این جمعیت من در آوردی پارسال ثبتش کروند
    دنبال مطرح کردن افراد هستند برای کار سیاسی .
    ول کنین بابا .هر کاری سواد و اعتبار میخواهد اینها چه سواد و اعتباری در این خصوص دارند.

نام:

ایمیل:

نظر: