برای اولین بار دو عمل پیوند مچ دست و انگشت در مسجدسلیمان با موفقیت انجام شد + تصاویر

عصر مسجدسلیمان // سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از انجام موفقیت‌آمیز دو عمل جراحی پیوند مچ دست و انگشت در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان توسط دکتر ایجی متخصص و جراح ارتوپد استخوان و مفاصل خبر داد. به گزارش پایگاه خ ...

عصر مسجدسلیمان // سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان از انجام موفقیت‌آمیز دو عمل جراحی پیوند مچ دست و انگشت در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان توسط دکتر ایجی متخصص و جراح ارتوپد استخوان و مفاصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان دکتر شایسته شمی پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با اعلام خبر فوق اظهار داشت : این دو عمل نادر در مسجدسلیمان برای اولین بار با یاری کادر درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن به سرپرستی دکتر ایجی متخصص و جراح ارتوپد استخوان و مفاصل با موفقیت انجام شد.

وی افزود : بیمار اول فردی ۲۶ ساله بود که به دنبال برخورد جسم تیز به انگشت پنجم دچار قطع شدگی انگشت شده بود و تمامی عروق ، اعصاب انگشت ، تاندونهای قدام ، خلف و حتی استخوان قطع شده بود و تنها انگشت به پوست سمت داخلی انگشت وصل بود که پس از عمل هردو شریان و هر دو عصب و وریدهای انگشت به همراه استخوان و تمامی تاندونهای قدام و خلف ترمیم شد که بعد از گذشت حدود ۴۰ روز عملکرد انگشت بالغ بر ۹۰ درصد به حالت گذشته برگشته است.

وی ادامه داد : بیمار دوم نیز مردی ۵۱ ساله بود که به دنبال برخورد جسم تیز دچار تقریبا قطع شدگی مچ دست و انتهای ساعد چپ شده بود که میزان پارگیها بالغ بر ۷۵ درصد محیط انتهای ساعد و مچ بوده است و هر سه عصب دست و تمامی تاندونهای سمت قدام دست و بالغ بر نیمی از تاندونهای خلف دست و هر دو شریان و ورید دست و یکی از دو استخوان ساعد و ۳ عدد از استخوانهای مچ دست آسیب دیده بود که طی یک عمل ۶ ساعته در مجموع ۲۲ تاندون، ۳ عصب، تمام لیگامانهای قدام ، ۴ استخوان ، یک ورید و یک شریان ترمیم شد و هم اکنون پس از یک روز از عمل رنگ دست عالی و خونرسانی دست در شرایط نرمال است و بیمار قادر است انگشتان خود را حرکت دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان افزود : این دو عمل موفقیت آمیز برای اولین بار توسط دکتر میثاق ایجی متخصص و جراح ارتوپد استخوان و مفاصل ، فارغ التحصیل بیمارستان شفا یحیاییان تهران انجام شد لازم به ذکر است بیمارستان شفا یحیاییان معتبر ترین مرکز ارتوپدی کشور و خاورمیانه و یکی از شناخته شده ترین بیمارستانها در سطح ارتوپدی در جهان میباشد.

وی در خاتمه گفت : این نوید را به همشهریان عزیز می دهم که با توجه به پیگیری های دکتر صفارفر ریاست بیمارستان ۲۲ بهمن و حضور پزشکان مجرب و متخصص در شهرستان ، از این به بعد عمل های جراحی مشابه نیازی به اعزام به اهواز نخواهند داشت و بخش عظیمی از اعزام ها به مرکز استان متوقف خواهد شد همچنین در صورت فراهم سازی امکانات عمل پیوند مفاصل نیز انجام خواهد شد.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر: